modem, router, 2 computers Win XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkdrum

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
Ik zit in Arizona, Cox.net, met 2 computers (Windows XP).
Ik gebruik een Linksys Cable/DSL Router,model No BEFSR41.
En een Toshiba PCX 2000 ext Modem.

Voligorde van aansluiting:
Ik sluit alles af plus de stroom van de router en modem, wacht een min, sluit eerst de kabels aan dan de DSL-Toshiba modem (wacht weer even) vervolgens-Linksys Router, wacht weer even, en dan start ik de eerste computer,die het dichtst bij de router staat.
Dan moet ik in de webbrowser de router settings instellen en dan zoekt de router automatisch mijn IP adres op, vervolgens save ik dat.
Dan ga ik naar de 2e computer en die start ik gewoon op en dan werkt alles voor een x tal minuten.
Probleem is nu dat de internet verbinding vaak opeens verbroken wordt.
Ik moet dan weer een http:// adres (router settings) intypen en vervolgens zoekt de router automatisch mijn IP adres weer op, vervolgens save en dan werkt het weer een x aantal minuten.
Als ik de 2e computer uitzet werkt internet op de eerste computer naar behoren via de router.
Eigenlijk begint het probleem zodra ik de 2e com aanzet.
Wie kan mij helpen?

Henk

Het lijkt erop dat je een ip conflict hebt.

Dennis.

PS. Ik geef terloops een antwoord, maar vrees dat ik jouw vraag nu niet verder kan afhandelen gezien het late uur.

Geplaatst door Henkdrum
Ja het is hier 8 uur vroeger, morgen misschien?
Morgen ben ik pas weer omstreeks 19:00 uur thuis. We kunnen het nu even proberen.

1e EDIT: Of toch maar vanavond? Ik houd het namelijk niet langer meer vol.

2e EDIT: Ik zie, dat je nog steeds online bent, maar niet meer reageert. Ik sluit nu af, wellicht tot morgenavond, tenzij jouw probleem vóór die tijd reeds opgelost is. En wat te hopen is natuurlijk.

Dennis.

Laatst bewerkt:
Ik heb nu weer tig keren opnieuw mijn browser moeten instellen op de fabrieks instellingen van de router, zie attachment.
Dan werkt het weer even maar het is totaal niet stabiel.

Ik zie mijn attachment niet, nog een keer proberen.

Bijlagen

• router settings.jpg
    router settings.jpg
    86,2 KB · Weergaven: 30
Natuurlijk, ik ben maar een amateur. Toch weet je maar nooit...

Als je in de instellingen van je router nu eens de IP adressen handmatig vastzet en niet via fabrieksinstellingen en DHCP?

Ik heb een netwerkje ZONDER router, met twee ethernetkaarten en een cross-utp.

Aan de hand daarvan stuurde ik mijn opmerking over handmatig IP adressen opgeven- gewoon een gedachtengang.

Van routers en zo weet ik niks.

behalve internet moeten de 2 computers totaal van elkaar gescheiden blijven, dus geen gedeelde mappen en zo.
bedankt voor het idee.

Henkdrum, ik zie dat je online bent.

Hoop dat ik jou kan helpen. Heb een vraag aan jou(we beginnen vanaf het begin):

Kun je met één v.d. 2 pc's wel een(goede) verbinding krijgen?

1e EDIT: O, er heeft intussen ook iemand al gereageerd.

2e EDIT: Ben je er nog?

3e EDIT: Je bent er niet meer zo te zien.
Alvast iets om het uit te proberen, je kunt altijd eerst heel simpel beginnen:
Als één v.d. pc wel een verbinding heeft(je kunt dan internetten) en de andere niet, dan kun je de netwerkkaart van die pc waar geen verbinding tot stand kan worden gebracht via apparaatbeheer verwijderen(het softwarematig verwijderen dus). Hierna start je de pc opnieuw op.

Ik ga nu er vandoor.

Dennis.

PS. Ik was even bezig met iets, vandaar zo laat. Sorry.

Laatst bewerkt:
ik heb op alle 2 de computers internet verbinding.
Ik wordt er alleen vaak af gegooid, moet dan weer de router via de internet browser instellen.
Ik typ dan http://192.168.1.1
En optain dan automatisch een IP ( routers IP )en dan klik ik op save instellingen.
Dat gaat dan een x aantal min goed en vervolgens heb ik weer geen verbinding.:evil: :evil: :evil: :(

Geplaatst door Henkdrum
ik heb op alle 2 de computers internet verbinding.
Ik wordt er alleen vaak af gegooid
En dit gebeurd niet wanneer je slechts één computer gebruikt?

Dennis.

Nee zelfs als ik op een computer werk, de andere staat uit, wordt ik eraf gegooid....

Dat weten we ook alvast. Jammer dat de weergave van jouw attachment hier op Helpmij niet goed zichtbaar is.

Zou je voor mij het commando ipconfig /all in een dos-venster willen ingeven en het resultaat ervan hier willen plaatsen?

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan