Modem/router en isdn

Status
Niet open voor verdere reacties.

paolomaniscalco

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2009
Ik heb een SpeedTouch 7400F: traag als de ziekte en slechte verbinding. Dus wil ik een andere. Gehoord dat de Netgear DG834N ADSL2/2+ Annex-B 802.11N goed moet zijn, dus die aangeschaft. Doet dus niks en via de helpdesk hoor je dan dat die niet met isdn werkt! Terwijl de internetwinkels hem wel als zodanig aanprijzen!? Teruggestuurd dus. Maar wat nu?
Ik heb een mac OS X Leopard en 1 laptop XP SP2 en 1 pc xp SP2 en wil daar een netwerk mee aanleggen. Bovendien wil ik een goede verre verbinding naar een zomerhuis achter mijn woning op 30 meter afstand.
Niet veeleisend hoor, maar wie heeft advies?

Hoi,

Ik heb een broertje met een bedrijf aan huis, die ik ondersteun met z'n computergebeuren.
Had ook ISDN en wat betreft internet (snelheid, bereik etc. etc.) zeer veel problemen. Dat lag niet aan XS4All, waar hij z'n internet abo had, maar aan KPN ... !!!!!
Toen hij van ISDN af wilde, bleek ook dat via het koperdraad van KPN allemaal weer heel moeilijk te kunnen.
Uiteindelijk is hij in z'n geheel overgestapt naar telefonie (telefoonnummers geporteerd) en internet via de televisiekabel en is daar nu zeer tevreden mee.

Overigens kost ook de voor isdn geschikte apparatuur stukken meer, maar dat zal je inmiddels ontdekt hebben.
Mijn advies, alleen al op basis van het kostenplaatje telefonie/internet, overweeg om over te stappen naar een andere provider en niet via het telefoonnet van kpn vanwege de overstapperikelen die je zondermeer krijgt als je nog isdn hebt.

Voor apparatuur e.d. kijk eens op de routershop. Zij hebben veel voor een groter bereik, hoewel een overbrugging van 30 meter buiten - en ik neem aan zonder ernstige obstakels - niet echt een probleem zou moeten zijn.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb een broertje met een bedrijf aan huis, die ik ondersteun met z'n computergebeuren.
Had ook ISDN en wat betreft internet (snelheid, bereik etc. etc.) zeer veel problemen. Dat lag niet aan XS4All, waar hij z'n internet abo had, maar aan KPN ... !!!!!
Toen hij van ISDN af wilde, bleek ook dat via het koperdraad van KPN allemaal weer heel moeilijk te kunnen.
Uiteindelijk is hij in z'n geheel overgestapt naar telefonie (telefoonnummers geporteerd) en internet via de televisiekabel en is daar nu zeer tevreden mee.

Overigens kost ook de voor isdn geschikte apparatuur stukken meer, maar dat zal je inmiddels ontdekt hebben.
Mijn advies, alleen al op basis van het kostenplaatje telefonie/internet, overweeg om over te stappen naar een andere provider en niet via het telefoonnet van kpn vanwege de overstapperikelen die je zondermeer krijgt als je nog isdn hebt.

Voor apparatuur e.d. kijk eens op de routershop. Zij hebben veel voor een groter bereik, hoewel een overbrugging van 30 meter buiten - en ik neem aan zonder ernstige obstakels - niet echt een probleem zou moeten zijn.

Hoi,

So Sorry; nieuw op dit forum.
Dank je Teun. Routershop vindt ook dat de netgear voor isdn is, maar netgear zelf dus niet; merkwaardig. Ik woon in een buitengebied waar geen kabel ligt. Ik televisie dus ook via de schotel. Ben niet weg van de ervaringen met internet via de schotel, dus dat doe ik liever niet. Dus ben ik nu overgeleverd aan kpn? Wat een waardeloos bedrijf is dat toch!

Wie is je internetaanbieder, en heeft die niet een goed advies voor je?

Hoi,

Tja ... Planet ... oók inmiddels van KPN dus ....
Kijk eens hier

http://www.adsl.nl/overstappen/

Overstappen kan voordelig zijn en je mogelijk op een voordelige manier een geschikte draadloze oplossing bieden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan