Modem + Router (met DHCP) via XS4ALL

Status
Niet open voor verdere reacties.

BB001

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 sep 2009
Berichten
2
Ik heb de volgende configuratie:
ISP: XS4ALL
Abo: ADSL Light

Modem: Sitecom DC-227
Extern IP address: 80.101.xxx.xxx
Intern IP address: 192.168.1.1
Dit modem heeft verder van alles aan boord zoals DHCP server etc.

Router: D-LINK DIR-855
IP address: 192.168.0.1
Deze router is rechtstreeks gekoppeld aan de DC-227 Modem. PC's, printers, etc. krijgen hun IP-nummer toegewezen door DHCP server van deze Router.

Meerdere PC's, netwerkprinters
IP address: 192.168.0.xxx

In de huidige opstelling kan ik prima internetten. Alleen, wat ik wil bereiken is dat de DC-227 puur als modem werkt en dat alle andere functionaliteit via de DIR-855 geregeld wordt. O.a. Port forwarding en DHCP.

Ik heb begrepen dat het mogelijk is om het XS4ALL IP nummer (80.101.xxx.xxx) door te zetten naar de DIR-855. Sterker nog, dat is me gelukt. Alleen had ik toen het probleem dat ik toch nog geen internetsites kon benaderen.

Ik begijp op basis van de XS4ALL-sites dat ik PPPoA moet gebruiken. Dit is echter geen optie die de DIR-855 biedt. Daar kan ik kiezen uit Dynamic IP (dat is wat ik gebruikte, maar geen werkende verbinding met internet opleverde), Static IP, PPPoE, PPTP, L2TP, 3G USB.

1. Is het mogelijk om de DC-227 in te stellen als puur modem, waarbij het externe IP nummer wordt doorgezet naar de DIR-855?
2. Hoe kan ik dit ook werkend krijgen?

Alvast bedankt voor reacties.
 
Misschien een domme vraag waarom heb je een router achter een router staan ?
 
Misschien een domme vraag waarom heb je een router achter een router staan ?

Zoals gezegd heb ik als eerste de DC-227 aan het internet hangen met daarachter de DIR-855. Technisch gezien is de DC-227 een router, maar dan wel met slechts één netwerkuitgang.
 
Ok,ik ken de routers niet uit mijn hoofd.Zet dan de Sitecom er achter en maak hem dom lees zet de dhcp uit en laat hem functioneren als switch.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan