Modem/Router Ziggo vervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

riic0

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2009
Hallo,

Ik heb thuis van Ziggo een modem/router (zo ubee ding), snelheiden die ik haal zijn perfect, enigste probleem is dat het draadloos signaal heel zwak is, en dat soms het signaal compleet uitvalt.

Dus mijn vraag was is het mogelijk om die modem/router te vervangen door eentje die wat beter signaal geeft?

Alvast bedankt,

Ricardo

Moet kunnen maar ik zou eens informeren welke apparaten worden ondersteund bij Ziggo en hou er rekening mee dat hij wel opnieuw aangemeld moet worden op het netwerk. Dit moet Ziggo voor je doen i.c.m. het Mac adres.
Andere optie is de WiFi functie uit zetten en laten verzorgen door een router die je zelf aanschaft.
Heb momenteel de Sitecom X6 en die knalt behoorlijk, pak het signaal aan het eind van de straat nog op.....

Dat is wel een goed idee, heb nog een goede sitecom router liggen.
Kan je het wifi signaal gewoon uitzetten door de router in te duiken?

Laatst bewerkt:
Verplaatst naar de juiste sectie.

Dankjewel, zat al heel erg te twijfelen in welke sectie ik hem moest zetten

Ja, ja zal even moeten inloggen op de Ubee.
Als het goed is kan je daar de WiFi functie op disable zetten, vervolgens sluit je bedraad een router aan en laat die het draadloze gedeelte voor zijn rekening nemen.

Het is overigens bekend dat de Ubee's erg matig zijn qua WiFi. Heb meerdere buren met dit modem gehad.
Overigens is de Experiabox die ik zelf heb van KPN Glasvezel ook zeer matig te noemen en da's ook de reden dat ik de X6 erachter heb gezet.

Ubee.png

Laatst bewerkt:
Ga ik gelijk vanavond even proberen! Dankjewel.

Ja het signaal van de router is echt dramatisch, terwijl ik wel gewoon goede snelheden haal.

je kan niet zomaar een ander modem op ziggo gebruiken vanwege activatie
ik heb de wireless uit gezet in de modem,en een netgear router er aan, daar doe ik draadloos mee en is perfect

Dat dacht ik al maar wist het niet zeker.
Ga vanavond ook even proberen het draadloos signaal uit te zetten en er een andere router aan te hangen ;)

Altijd het modem van Ziggo laten hangen. Hiervoor zijn zij verantwoordelijk. Om het signaal te verbeteren heb je 2 opties.

1) Draadloos uit in de Ubee en vervolgens je eigen Access Point of Router aankoppelen.

2)In het geval je telefonie niet gebruikt, de Ubee door Ziggo in Passthrough mode laten zetten. De Ubee zal dan enkel nog als modem werken. Vervolgens kun je alles erachter middels je eigen router regelen. Voordeel is dat de Ubee niet meer in de weg zit en je geen 2 routers achter elkaar hebt.

Dat dacht ik al maar wist het niet zeker.
Ga vanavond ook even proberen het draadloos signaal uit te zetten en er een andere router aan te hangen ;)

Gaat prima, al bij meerde mensjes gedaan.....in 2 klikjes klaar ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan