modem/router

Status
Niet open voor verdere reacties.
upsidaisy zei:
Vergeet niet dat er verschil is tussen een verbindingstype bridged en bridge mode van de router.

Verder ziet je uitdraai er normaal uit.Ik zou me voor kunnen stellen dat er een firmware-update van toepassing is op de Linksys maar dat weet ik niet zeker,
die uitdraai is terwijl ik verbonden ben via de zyxel.
ik ga linksys wel mailen om te zien wat die te melden hebben

snap ik, maar als het gaat om het maken van verbinding met de TIS server zul je toch echt een modem moeten hebben (of dat nu een enkelvoudig modem of multi pcmodem is met routerfunctie) waarin je bij de encapsulatie de optie ENET ENCAP hebt om in te stellen want anders gaat het gewoon niet lukken. En een hele hoop universele modems hebben die optie niet en kun je er dus niets mee doen als je met TIS verbinding wilt maken.:(

als ik dat in een officieel antwoord krijg van linksys dan gaat ie gelijk terug
maar et rare is dat ik em bridged 14.. heb gehad en ik ermee online ben geweest alleen niet lang:(

naast het zyxel modem geeft TIS alleen maar info over de ALCATEL Speedtouch, ik neem aan dat dit modem eveneens de mogelijkheid heeft om die instellingen te kunnen maken om met hun server te kunnen communiceren.

Juist ja,

nou zijn we er.......dat bedoel ik dus duidelijk te maken dat je met dat lyncksys modem van je waarschijnlijk geen goeie of helemaal geen verbinding met TIS kunt maken. Hun hebben weer eens iets speciaals (afwijkends) tegenover de meeste andere providers als het gaat over het inpakken van hun dataverkeer. Ik heb dat zoals ik al zij ook al gehad met een sweexmodem, dat kreeg ik ook niet ingesteld omdat alles erop zit......behalve die bewuste encapsualtion mogelijkheid ENET ENCAP.:confused:

StierHerman zei:
Juist ja,

nou zijn we er.......dat bedoel ik dus duidelijk te maken dat je met dat lyncksys modem van je waarschijnlijk geen goeie of helemaal geen verbinding met TIS kunt maken. Hun hebben weer eens iets speciaals (afwijkends) tegenover de meeste andere providers als het gaat over het inpakken van hun dataverkeer. Ik heb dat zoals ik al zij ook al gehad met een sweexmodem, dat kreeg ik ook niet ingesteld omdat alles erop zit......behalve die bewuste encapsualtion mogelijkheid ENET ENCAP.:confused:

Sorry maar dit geloof ik dus niet.

upsidaisy zei:
Sorry maar dit geloof ik dus niet.
maar als ik de linksys nu aansluit krijg ik niet binnen een haluur signaal maar zodra ik dan de zyxel eraan gooi doet ie et direct.
moet ik soms met die linksys langer wachten op een nieuwe toewijzing of zo iets??
heb linksys een mailtje gestuurd maar nog geen antwoord ik wilde de winkel bellen dat hij niet op het tis netwerk aangesloten kan worden maar door jou woorden wacht ik daar nog heel ff mee.
volgens jou moet ik toch echt de instellingen nemen die jij in je eerste antwoord gaf(is vraag):confused:

Het vroegere Tiscali om zomaar even te zeggen BABYXL gebruikt(e)

Encapsulation 1483 Bridged LLC
VPI : 0
VCI : 34

Deze instelling is nog steeds van toepassing.Je gaat me toch niet vertellen dat een Linksys daar niet mee kan werken ?

Welk type Linksys is het ?

de WAG354
maar mijn opmerking over het langer wachten klopt dat nog ondanks dat de helpdesk zegt dat dat tegenwoordig niet meer hoeft?
maar als ze daar vroeger om vroegen om bridged en nu niet meer maar wel om encap.....
dan kan dat toch veranderd zijn?

Die Linksys moet gewoon met het Tiscali netwerk kunnen draaien.Zou anders er een belletje aan wagen met Linksys of eea niet compatible is ?! Kan het me niet voorstellen.

Anders toch aansluiten en weer uit zetten en 2-3 uur wachten en dan nog eens proberen ivm registratie mac adres(ik ga er vanuit dat de lease-tijd dan wel aan vernieuwing toe is)

dan zou ik em eventueel vanavond aansluiten en aan laten dan kan ik in principe morgen online.
of moet ik em vannacht uitlaten?

paulusje zei:
dan zou ik em eventueel vanavond aansluiten en aan laten dan kan ik in principe morgen online.
of moet ik em vannacht uitlaten?

Aan doen en uitzetten en dan morgen weer aan doen

aan doen en niet wachten tot ie het doet neem ik aan want dan kan ik heeeeeeeeeeeeeeel lang wachten

hoi heb dit antwoord gekregen van linksys
Voor uw gemak geven wij ook de standaardinstellingen voor uw provider die wij gebruiken om verbinding te krijgen:
Encapsulation: RFC1483 BRIDGED (dit blijkt in onze modems beter te werken dan
ROUTED)
Multiplexing: LLC
VPI / VCI: 0/34
Het kan zijn dat voor u andere instellingen gelden: in dat geval zult u deze via uw provider op moeten vragen.

Als u alles ingevuld heeft, drukt u onderaan op save settings. Sluit nu de telefoonlijn aan via het internet-poortje op uw modem.
Uw modem zou nu online moeten gaan: dit kunt u herkennen aan het Internet-lampje dat groen moet worden. Als dit lampje groen is, haal dan eenmalig het apparaat nog 10 seconden van de stroom. Dit zal ervoor zorgen dat uw netwerk zich aan de nieuwe instellingen aanpast. Hierna zou u online moeten zijn.

is ongeveer wat jij zei alleen gaan zij ervanuit dat ik niet zolang hoef te wachten op een mac adres
alleen dat wennen aan een netwerk lijkt me raar

Laatst bewerkt:
Heb je ook nog eens gedaan wat Linksys zei ? Gelukkig zeggen hetzelfde (hihi)

nog niet heb de mail nbet binnen en moet ff wachten tot ik iedereen eraf kan gooien maar als et nu niet lukt gooi ik em et raam uit

ga et van et weekend proberen dus ik laat de vraag nog ff open.
Laat in ieder geval hier ff weten hoe et afloopt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan