Modem / switch / Asa 5505

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannybr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jan 2012
Goedemiddag,

Is het mogelijk om de modem te verbinden met de switch en dan de switch verbinden met de outside port van de asa. En dan de inside port van de asa verbindinden met dezelfde switch en overige lan apparaten ook verbinden met switch. Op de tekening staan 2 afbeeldigen. Ik doel eigenlijk op de eerste afbeelding

Graag hoor ik jullie ervaringen

Bijlagen

• asa.png
    asa.png
    30,5 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Wat denk je zelf.
Op de linker tekening heb je de hardware firewall NA alle computers gezet.
Zo kan er nog alles binnenkomen.
De rechter tekening is de correcte tekening.

Als ik het had geweten dan had ik deze vraag niet gesteld. Niet alles is vanzelfsprekend. Maar ben blij dat jij het antwoord voor mij hebt. Mijn voorkeur ging ook naar de rechter tekening. Alleen wat ik me dan afvraag is het volgende. Ik las een artikel op een website en daar stond het volgende:

Inderdaad heeft de 3925 last van een 100Mbit router/firewall. Het modem gaat dan erg traag reageren i.v.m. de auto negotiate van de LAN poort van het modem.

Mijn advies is om een 1Gbit switch tussen je modem en je firewall te zetten die dat probleem voor je oplost. In dat geval ziet het modem een 1Gbit aansluiting en de switch 'vertaald' alles netjes naar 100Mbit.

Gaat over Wan to lan Throughput. zie link

http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=39980.10

Kan je dan verklaren wat ze hiermee bedoelen. Daar hebben ze het ook over een switch tussen de modem en firewall.

In de link die jij geeft heeft men het over een proffesionele modem/router,niet gemaakt voor de thuis gebruiker.
Zo'n dingetje kost $4275,-
Mag ik eens vragen waar jij de ASA 5505 voor gebruikt???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan