Modem->Switch->router Werkt dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuk1maar

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2009
Hallo!

Ik weet niet of dit zal werken dus daarom vraag ik het voordat ik het ga bestellen(als het werkt)

Mijn huidige opstelling:
Ik heb een modem (upc fiberglass modem) en die heeft maar 1 ethernet poort! Dus die gaat via een kabel door het plafon naar de router (linksys WRT320N) en vanaf de router krijgt mijn pc+de 2e pc + de laptop (over WiFi) internet.

Aangezien ik een SMART TV heb, heeft die ook internet nodig (die had vroeger wel internet toen ik nog bij een andere provider zat, waarbij de modem toen 4 poorten had, nu zit ik bij UPC en heb ik maar 1 poort) Dus ik dacht aan een switch http://www.informatique.nl/521312/tp-link-tl-sg1005d.html

Ik wou de switch meteen achter de modem plaatsen en dan via de switch naar de router. Zou dit problemen kunnen veroorzaken?

En als dat niet kan, zou het mogelijk zijn om modem->router->switch->2 pc's? Of zou dit een conflict kunnen maken met de IP adres?

Bedankt!

Beide opties kunnen. Een conflict krijg je niet aangezien alleen de router ip-adressen uitdeelt. Tenzij je op je pc of laptop een vast ip-adres gaat invoeren. Succes met bestellen. Ben benieuwd hoe de tp-link werkt (heb er zelf geen, maar hoor positieve geluiden).

Hallo,

Nee modem->switch->router gaat niet.
Je moet modem->router->switch omdat een switch daar eigenlijk een beetje te dom voor is.

Router kan via WAN-Poort na buitent toe dus is de router de gateway.

Groeten,
Nic

Bedankt voor de reacties!

Ik ga het maar meteen bestellen.

Ik heb er vertrouwen in ^_^

Laatst bewerkt:
Ja omdat de switch een gateway nodig heeft net zoals een pc

Beide opties kunnen. Een conflict krijg je niet aangezien alleen de router ip-adressen uitdeelt. Tenzij je op je pc of laptop een vast ip-adres gaat invoeren. Succes met bestellen. Ben benieuwd hoe de tp-link werkt (heb er zelf geen, maar hoor positieve geluiden).

Het werkt prima!

Razendsnel en het is ook plug & play.

Zeer makkelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan