modem tg789vn wil niet draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

sugarsweetlady7

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 dec 2010
Goede morgen .

kpn heeft ons dit modem geleverd ik werk op de desktop en laptop met windows 7.

ik wil de modem draadloos op de desktop ( netgear ) en met wifi op de laptop.
nu werkt alles gedraad maar zodra ik draadloos wil zegt kan de desktop en de wifi het modem niet vinden .
ik heb al veel geprobeerd , het enige dat de pc en wifi ziet is het modem van de buurvrouw( oude experiabox) en die werkt perfect op zowel desktop als op de laptop. dat hebben we uitgetest .

kpn gebeld al 10 keer maar die kunnen mij niet helpen . wie oh wie weet raad .

graag in duidelijke taal zodat ik het ook snap .
alvast bedankt groetjes sugar:o

Hoi,

Voordat je met de modem/router kunt werken, moet je eerst 'activeren'. De meest gebruikelijke manier is het volgen van de wizard, nadat je de meegeleverde cd hebt geplaatst.
Zie de handleiding v.a. pagina 14.
Heb je dit al gedaan?

modem

Ja dit heb ik alemaal al gedaan maar hij pakt allleen het modem van de buren met een sleutel en sidd code.
als ik mijn eigen code invoer en ssid wil hij niet verbinden , ook niet nadat ik mijn buurvrouw haar modem heb verwijderd

Nee, als je geen draadloos netwerk ziet met de naam van je router, dan heb je geen verbinding en kan je draadloos ook niet in de setup van het apparaat.
Aangezien dit op zowel je laptop als je pc is, zit de oorzaak dus zeer waarschijnlijk in de experiabox.
Daar kunnen meerdere oorzaken voor zijn en het voert te ver om dat op deze manier -via helpmij - op afstand allemaal te achterhalen.
De meest effectieve manier is het resetten van de Thomson.

De truc van KPN is (zo heb ik bij een aantal 'klantjes' van me ervaren) om een 'deskundige' langs te sturen voor zo'n 60 euri per uur ..... terwijl de oplossing vaak niet zo ingewikkeld is (voor 'niet-leken')

http://www.speedtouch.nl/docs/TG789vn_SetupUserGuide_nl_R84.pdf

P.s. Je zal wel niet in de buurt van Arnhem wonen ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan