Modem uitschakelen bij Speedtouch Router/Modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Ik heb een Speedtouch ADSL wireless router/modem bij mijn xs4all abonnement gekregen, 1,5 jaar geleden. Nu zag ik een mooie aanbieding van de nieuwe provider Alice, die bellen (Voice over DSL) en internet combineert. Zij leveren hier een modem bij, maar zonder draadloze router. Nu vertelde iemand bij Alice mij dat ik de Speedtouch prima alleen als draadloze router kan configureren, en dus het modem gedeelte kan uitschakelen. Iemand een idee hoe dat moet, ik heb al in de configuratie zitten stoeien, maar kwam niets tegen.

Heb je ook een link naar de handleiding? Dan kijk ik even voor je mee.

Helaas kan ik in de handleiding hier ook niets over vinden.
Ik ben bang dat het niet mogelijk is.

Jammer zeg. Ik heb ook nog een SMC router, heb je daar wellicht ervaring mee?

Als die SMC gewoon een draadloze router is, hang je hem zo achter het modem van Alice, geen probleem

Nee, is eigenlijk hetzelfde als die Speedtouch: adsl modem en router in één. Dus ook daar zal het modem uitgeschakeld moeten worden, denk ik.

Ervaring heb ik er helaas niet mee, nee. Maar ik meende te weten dat je dan de modemfunctie uit zou moeten kunnen zetten. De modem/router zou dan als switch of hub moeten functioneren.
Als je dus niet een functie als deze tegenkomt in de configuratie van het apparaat, zal het naar grote waarschijnlijkheid niet mogelijk zijn.

Dan denk ik dat ik toch wat nieuws aan zal moeten schaffen. Die zijn niet zo gek duur toch?

Als het ding wat Alice aanbiedt een modem/router is (je kunt er dan meerdere pc's op aansluiten) zou je kunnen gaan voor accespoint.
Die kun je dan op een vrije netwerkpoort aansluiten, en die verzorgt dan de draadloze verbinding.

Bijvoorbeeld deze. Die is niet gekke duur, en tweedehands ook nog prima te verkrijgen, mocht je daar voor kiezen.

Ja precies, daar hadden ze het bij Alice ook al over. Ze leveren blijkbaar een redelijk specifieke router/modem (voice over DSL), maar gek genoeg nog niet draadloos. Enig idee wat ik ongeveer kwijt zal zijn voor die Linksys?

Sorry voor de late reactie.
Hier staat hij voor € 55,95, en tweedehands zal hij rond de € 30,- euro kosten. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan