Modem valt uit na bekabeld aansluiten op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

schrijf

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2008
Berichten
12
Hallo allemaal,

Graag wil ik hier mijn vraag plaatsen.
Heb onlangs de TOSHIBA SATELLITE L650-170 met i5 processor gekocht.
Wanneer ik nu de ethernet kabel inplug dan valt na een tijdje het modem uit, inclusief de telefoonverbinding.
Het internet-lampje op het modem blijft dan wel branden maar verbinding lukt niet meer.
Na een harde reset (stekker uit het modem trekken) werkt het dan weer een tijdje om vervolgens weer uit te vallen.
Ik heb 3 desktop pc's die ik per toerbeurt aansluit met de betreffende kabel. Alle drie hebben ze een prima verbinding.
Alleen de laptop veroorzaakt dit probleem.
Heb Online Extra & Telefonie Totaal (20 MB) Het modem zal een "Speedtouch" zijn denk ik.
De laptop zal wel zijn ingesteld op Wireless ontvangst maar dan moet ik toch ook zonder instellingen te veranderen bekabeld een verbinding kunnen maken?

Iemand die mij een beetje op weg kan helpen?

Bij voorbaat vriendelijk bedankt.

Heb met pijn en moeite de Win7 updates weten te downloaden en te installeren omdat zoals beschreven de verbinding steeds uitviel.
Nu de updates geïnstalleerd zijn is de internetverbinding al langer dan 1,5 uur stabiel op de laptop.
Om de een of andere rede had ik steeds het gevoel dat McAfee de boosdoener was.
Verklaren kan ik het niet echt maar ik denk nog weleens helemaal gelijk te kunnen hebben.

Ik las dat na mij iemand schreef dat zijn verbinding ook steeds wegviel (om de 3 minuten).
Ben je updates aan het installeren?
En heb je misschien ook McAfee als viruscanner?
Lees dan het bovenstaande eens.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan