modem verbinding verbreken om internet uit te schakelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Misschien een rare vraag, maar ik kan het niet vinden.
Ikzelf heb een USBmodem voor ADSL. Je moet dus gewoon verbinding maken als je het www op wilt, en kunt met de "verbonden pc-tjes" op de taakbalk de verbinding ook verbreken.

Een kennis heeft gisteren ADSL aangesloten, maar heeft wel verbinding en geen icoontje op de taakbalk. Ik heb begrepen dat dat is omdat ze een ethernetmodem heeft.

Maar nu moet er eea op haar pc gebeuren waarbij alle programma's worden afgesloten.
Mijn vraag: de verbinding is automatisch gemaakt. Daarom staat ook NIS aan.
Moet ik nu de verbinding met het modem steeds loshalen om NIS ook uit te kunnen zetten ed?

Over dat NIS weet ik niet. Maar die icoontjes op de taakbalk kun je instellen. Bij netwerkverbindingen op je verbinding rechtsklikken, dan eigenschappen, en dan onderaan aanvinken dat je een pictogram wilt weergeven tijdens de verbinding.

Je kan de verbinding met internet niet verbreken. (tenzij je het modem uitzet of de kabel tussen splitter en modem er uit trekt) slecht de lan verbinding tussen je modem en pc. Zodra het nieuwe ethernet modem aanstaat maakt het zelf een verbinding met internet.

En wat NIS betreft je kan toch gewoon voor uitschakelen kiezen met rechts op het icoontje?

Je kan via msconfig ook zorgen dat er geen geinstalleerde programma's mee opstarten. Dan draai je das alleen opwindows

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan