Modem verbonden met internet, ik enkel lokaal verbonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

RealRoot

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2006
Zeer vreemd probleem. Ik heb vista en raakte tot gisteren nog op internet, tot deze opeens wegviel.

m'n modem is wel verbonden met internet (ik kan pingen naar om het even welk ip-adres zoals dat van google en helpmij.nl via de ping applicatie van m'n modem) maar zelf raak ik niet op internet.

Ik heb geprobeerd met verschillende computers, heb draadloos en via lan geprobeerd maar niks lijkt te werken. De modem ontvangt wel degelijk een IP-adres van Scarlet, daarna verbind ik met de modem en krijg ik een IP-adres van de modem: 192.168.1.3 (modem heeft 192.168.1.1). toch lukt het mij niet om op internet te geraken.

Kan iemand mij helpen aub?

en als je in IE geen naam opgeeft maar 64.233.183.104 krijg je dan wel wat te zien ?

nee, werkt niet. Ikzelf kan ook niet pingen naar 64.233.183.104. m'n modem wel...

dit antwoord is op twee manieren te interpreteren !

1. Jij kunt niet pingn naar buiten maar het modem wel ! (hoe zie je dat??)

2. Jij kunt niet naar buiten pingen maar wel naar het modem !

Ik denk dat je 2. bedoeld, dat wil dus zeggen dat de PC in ieder geval iets op het locale netwerk kan uitvoeren.

Ik zou naar de instellingen van het modem kijken omdat daar het probleem lijkt te zitten.
Of wel het modem eens een minuutje uit te zetten en dan kijken of het weer werkt.
grtz gerrit

Laatst bewerkt:
1. Jij kunt niet pingn naar buiten maar het modem wel ! (hoe zie je dat??)
- als ik verbinding maak met de router (http://192.168.1.1) krijg ik de optie om te pingen naar een ip-adres. Dit lukt. Wanneer ik vanaf mijn computer (via cmd) wil pingen dan lukt het niet..

2. Jij kunt niet naar buiten pingen maar wel naar het modem !
- dit klopt, de modem echter kan wel naar buiten pingen

Ik denk dat je 2. bedoeld, dat wil dus zeggen dat de PC in ieder geval iets op het locale netwerk kan uitvoeren.
- dit klopt ook, ik kan op het netwerk maar niet op internet (niemand kan nog op internet) dus lijkt het mij dat dit aan de modem ligt

Misschien staan 2 dingen verkeerd ingesteld op de router voor die mensen die automatisch een ip-adres verkrijgen, namelijk:
1. De standaardgateway
2. De DNS server.

Post hier even het bestand C:\ipconfiguratie.txt, die je maakt met:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /all > C:\ipconfiguratie.txt

Tijs.

Ik heb echt alles geprobeerd en ik heb uiteindelijk de modem gereset (niet enkel de stekker er uit getrokken) en hij werkte weer... vreemd

toch bedankt iedereen

Hoi Realroot,

Dat gebeurt soms met Scarlet, ik spreek uit ervaring.
Wil je nog wel even de vraag op opgelost zetten, helemaal rechtonder de post zie je een venster waar je dat kan doen.

Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan