Modem verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

superkaan12

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2008
Hallo,

IK zou graag mijn modem willen verplaatsen, maar het probleem is, dat ik in mijn appartement maar 1 ISRA-punt heb, die in de woonkamer is.
Vanaf dat punt gaat er een kabel naar het dsl slot in mijn modem en die kabel is niet erg lang. Ik zou graag mijn modem in een andere kamer willen.
Is er iets dat ik hieraan kan doen?
Het doel is dat ik beter WiFi wil in mijn kamer, zonder een nieuwe router of dergelijks te kopen.

Alvast bedankt,
superkaan12

Probleem 1: Jij mag zelf niet aan het ISRA punt komen
Probleem 2: Het modem, moet zo dicht mogelijk bij het ISRA punt blijven.

Het verplaatsen zal dus door de provider zelf moeten gebeuren, dus daar zal je het ook moeten aanvragen.

Ik denk dat je inderdaad dat moet doen wat probleempjes zegt.
Verder kom je al snel uit op het kopen van een extra router of repeater.

Wat misschien ook nog een oplossing is, is het vervangen van de antenne van de modem.
Dan moet het natuurlijk wel een externe antenne zijn die afneembaar is.

De draad tussen isra en router (modem, maar dat is geen juiste benaming) mag voor zover mij bekend verlengd worden tot een meter of 30. Waar is wel dat hoe korter hoe beter de verbinding. Dit mag je zelf doen.

Wat ik me wel afvraag. Hoe groot is je appartement wel niet, dat het signaal van je woonkamer uit te zwak is. Heb je misschien last van het signaal van de buren?

RogerS met ADSL is dat geheel afhankelijk van de afstand die superkraan12 woont tot de wijkcentrale, als hij er 5km vanaf woont dan is 1 meter al te veel.
Dus 30 meter is niet zomaar aan te raden, en zeker 30 meter geeft een verlies in bandbreedte op ADSL, ook al woon je er slechts 1km vandaan.

Wat het signaal betreft: een betonnen muur of vloer dempt je signaal al heel erg.

@Probleempjes: denk je dat de provider dat gratis komt doen, het ISRA punt verplaatsen... dat kost echt smerig veel, meer dan een nieuwe router ;)
Sterker nog: Dat mag alleen KPN zelf komen doen, en het ISRA punt is niet zomaar te verlengen, dan moet de hoofdkabel vervangen worden voor een langere variant, dan gaat er gewoon 1 tot 5 km straat open gegraven moeten worden...

Laatst bewerkt:
Dat ISRA punt lassen ze wel. Gaat echt de hele wijk niet voor open hoor. Alleen het inpandige slijpwerk om ook ergens anders de aansluiting te maken. Dat wordt leuk. Lijkt me geen optie.

Maar ik blijf erbij. Met een beetje wireless router moet je het gemiddeld appartement kunnen voorzien van draadloos. Als dat niet lukt zijn er misschien storende factoren in de omgeving of heb je een wel heel slechte draadloze router.

Samengevat. Hou het simpel. Want waarschijnlijk is er ook een simpele oplossing middels een ander kanaal voor wifi gebruiken of een ander access point kopen.

Ik dank jullie allemaal, ik ga het dan toch maar op de simpele manier aanpakken, zoals RogerS schreef.
En ja, waarschijnlijk stoort mijn buurman de connectie, als ik in mijn kamer ben en ik doe wifi aan, heb ik een topsignaal bij ziin AP.
Als ik mijn channel veranderd heb en ik heb nog steeds zo een flutsignaal, dan moet ik toch maar bereid zijn een nieuwe AP te kopen.

Let wel op dat je je signaal niet zomaar willekeurig veranderd.
Je moet met behulp van een programma op zoek gaan naar het beste channel.
Je kunt kiezen tussen channel 1, 6 en 11. Ja, er zijn andere channels, maar die overlappen elkaar. Gebruik daarom dus een van deze channels.

Dan moet je gaan scannen. Een handig programma daarvoor is inSSIDer.
Met dit programma kun je exact zien hieveel anderen er in de buurt zitten en op welk kanaal.
Het kanaal dat het minst gebruikt wordt moet je instellen op de router.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan