modem wordt niet herkend in xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

beseda

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2000
Tijdens het installeren van mijn E-tech ISDN 128k USB-modem (Ver:SE) op mijn nieuw XP-pc, verschijnt een waarschuwing dat de hardware/software niet geschikt bevonden is voor WindowsXP. Toch heb ik hiervoor de XPdriver van de site van E-tech gedownload.
Ik kan doorgaan met de installatie, maar dan blijkt het ISDN-modem niet door XP te worden gedetecteerd en wil hij voor het inbellen naar internet een niet bestaand modem aan com1 gebruiken.
Wie weet raad?

Alles uit apparaatbeheer verwijderen, en dan het modem even opnieuw installeren.

edit: niet alles alleen de modem(s)

Is dit een serieus antwoord? - Lijkt me niet.
Misschien bedoel je iets anders dan je schrijft?

Modem inderdaad uit apparaatbeheer verwijdereren. USB modem afkoppelen, opnieuw opstarten. Eerst de drivers installeren en dan het USB modem als de pc aanstaat aansluiten.

Zo zou windows hem moeten herkennen.

Even ter verduidelijking: XP 'ziet' het externe USB-modem wel, geeft eerst aan dat het nieuwe hardware is en geeft na installatie van de drivers aan dat de nieuwe hardware gebruikt kan worden.
Onder apparaatbeheer komt het USB-modem als een netwerkkaart tevoorschijn en dat schijnt zo te horen.
Vervolgens maak ik in de eigenschappen van de netwerkverbindingen een nieuwe inbelverbinding aan. Deze wordt standaard meteen gekoppeld aan een niet bestaand modem op com1 en functioneert dus niet.
Ook bv. de loopcontrole van het modem (als het ware naar jezelf opbellen) geeft een fout en zegt dat hij het USB-modem niet kan traceren.

O, extern modem zeg je. Die moet op com2 of com 4. Interne op com1 of com3.

Kun je je modem configureren door hem op com2 of 4 te zetten?

Anders in Hardware toevoegen een compoort bijmaken.

Of ben ik helemaal in de bonen?:o

Sorry, maar volgens mij komt een USB-modem niet op een com-poort te staan, maar wordt deze in XP gezien als een netwerkadapter, echter niet te selecteren bij de internet-inbelverbinding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan