modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

saab

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2002
Berichten
135
Ik heb een Amd Athlon 2000XP. Windows XP geinstalleerd en nu wordt mijn modem niet gevonden.
Echter, ik weet niet welk type modem het is omdat er helemaal niets opstaat. Het is een 56k6 modem. (volgens de aankoopbon)
Hij zit in een klein, voor mij onbekend, slot.
In het Bios staat PNP geaktiveerd.
Hoe kom ik erachter welke fabrikant, en dus welke driver ik moet hebben?
 
Door je kast even op te maken en te kijken wat voor merk/type het is. Of staat er echt helemaal niks op? Kijk of je een FCC nummer erop kan vinden.
 
Ik heb em opengemaakt maar er staat inderdaad helemaal niets op. Ik zoek me gek, ik zie wel wat nummers staan maar geen enkele begint met fcc
 
onderop de printplaat staat wel P&Q, is dat een merk?
 
?

heb je helemaal geen software bij de pc gehad waar je drivers opstaan?
 
Probeer eens een ander slot en kijk of hij dan herkent wordt (heb ik zelf ook gehad).
 
Er zit maar in slot in voor het modem. Een voor mij onbekend slot. Het is een kein slot bestaand uit 2 delen. Ongeveer de helft van een normaal slot.

Ik ga eerst aida32 downloaden en uitproberen.
 
Is Aida32 net zoiets als Sisof Sandra?? Want die herkent em ook niet!
 
Geplaatst door saab
Is Aida32 net zoiets als Sisof Sandra?? Want die herkent em ook niet!

Klopt.

Wat voor een computer heb je? Kan je hem niet installeren als standaard 56K modem?
 
Ik heb alle standaaardmodems geinstalleerd die er zijn. Geen enkele werkte helaas.
 
Geplaatst door saab
Er zit maar in slot in voor het modem. Een voor mij onbekend slot. Het is een kein slot bestaand uit 2 delen. Ongeveer de helft van een normaal slot.

Ik ga eerst aida32 downloaden en uitproberen.
Hij zit waarschijnlijk in een amr-slot. Kan je niet kijken welk typenummer er op de chip op het modem staat? Als de modem risercard bij het moederbord hoort moet je misschien de driver bij de fabrikant van het moederbord halen.
 
Sorry lekkere kwal, heb over je berichtje heen gelezen.
Er zit 1 sticker op de onderkant van het printplaatje met een cnr 2002/35 nummer.
Aan de bovenkant zitten 2 chips met verschillende nummers namelijk: Pct 303w 0218cacaan en een ander chip met nr. pct303a 0135cacaan.
Hebbie daar wat aan??
 
Waarschijnlijk heb je een pctel cnr modem. Alleen heb je dus nog steeds niet vermeld welk mobo je hebt, dus ik kan enkel gissen, misschien dat de driver van ecs, die kan je hier downloaden, misschien werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan