modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

cobuus

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2003
Berichten
6
Hallo

Na het installeren van een ADSL verbinding[splitter,externe modem enz.] kan ik geen verbinding meer krijgen van de interne modem ondanks gerommel met een verlengschakelaar;ik doe iets verkeerd maar wat?Wie helpt?
B.V.D
Cobuus
 
Warschijnlijk zijn de draden naar de splitter anders aan beide kanten.
Ze zitten dus of verkeerd.
Andere optie; je splitter werkt niet goed.
 
Wanneer je ADSL installeert, is de kans groot dat andere aansluitingen dan de hoofdaansluiting (slaapkamer b.v.) niet (goed) meer werken. Als je dus daar je interne modem op aansluit heb je een probleem. Je zal een nieuwe vertakking moeten maken NA de splitter en daar je interne modem op aansluiten p.s. wat is een verlengschakelaar?
 
ik heb slechts een aansluiting en dacht d.m.v.een dubbele stekker [verlengde schakelaar in mijn a-technisch jargon] het te kunnen oplossen.
of adsl + interne modem maar dan geen telefoon
of adsl + telefoon zijn mijn twee opties.
Is hier nog een oplossing voor adsl+interne modem+telefoon in een verbinding.
Groeten Cobuus
 
het kan dus wel, als je maar NA de splitter gaat vertakken. soms kan het voorkomen met oude apparatuur dat de aansluitfactor te hoog is. d.w.z als er teveel gebruikers aan de aansluiting hangen werkt niks meer, of heel slecht. maar dat kwam vroeger meer voor dan nu. een interne modem+telefoontoestel moet wel kunnen. zolang alles met twee draadjes werkt moet je het aan kunnen aansluiten.
 
Misschien nog even goed om alles duidelijk door te nemen.

Je telefoonlijn komt het huis binnen, daar komt direct de splitter.

De ene uitgang is voor je ADSL en de andere voor de telefoon.

Je kunt niet elders de splitter aanbrengen en vooraf al telefoneren via de lijn.

Vanaf de splitter moet de ADSL rechtstreeks zijn aangesloten.

Wanneer je ook nog een normaal internet modem hebt dan moet je dit op de normale telefoonlijn aansluiten en dus niet op het ADSLgedeelte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan