Modereeracties uit mijn naam gepleegd!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Air Aai

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Ik ben moderator op een forum. Daar kan ik berichten verwijderen, samenvoegen, splitsen etc.

Nu zijn er jl. donderdag op die site een 39-tal topics uit verschillende boards, steeds met tussenpozen van 4 seconden, verwijderd. Die komen dan in een 'Prullenbak-board' terecht. Uit de modlog van de beheerder blijkt dat deze 'modacties' op mijn naam staan/vanaf mijn IP-adres hebben plaatsgevonden.

Ik weet echter van niets. Er kan altijd wel wat per ongeluk gebeuren, maar 39 topics uit verschillende boards verwijderen zoiets doe je met opzet. Zelfs al zou iemand mijn wachtwoord van die site hebben, dan nog zou er een ander IP-adres zichtbaar moeten zijn. Bovendien: al die acties met tussenpozen van 4 seconden dat is veel te snel om handmatig te laten plaatsvinden. Je moet een topic nl. markeren, in een menu 'verwijderen' opzoeken, op verwijderen klikken en bevestigen. Ter info: op mijn pc zit een Outpost Firewall en Symantec Antivirus. Heb laatstgenoemde gerund maar geen bijzonderheden.

Wat kan dit geweest zijn?

Laatst bewerkt:
Het klinkt alsof er een programma via een automatische start op een bepaald tijdstip is gestart. Kijk in de loggen of je daar iets kan vinden
Joop

De beheerder is druk bezig en heeft naar eigen zeggen niets anders gevonden dan dat ik op bewust tijdstip vanaf mijn eigen IP-adres de bewuste acties zou hebben uitgevoerd. Ik zal hem even op jouw suggestie wijzen. :)

Die tussenpozen van 4 seconden en toch jouw IP doen mij denken aan een een actie om op het forum bijvoorbeeld inactieve topics te verwijderen, zo'n automatische actie die je kunt kiezen om het leven van de Admin en Moderators wat te vergemakkelijken (tenminste, dat is de bedoeling...).

Dan kun je dus met 1 niet goed gemikte muisklik :cool: wél 39 topics verwijderen.

Wanneer die instelling voor het opruimen van inactieve topics al eerder (per ongeluk) is gemaakt, weet ik niet wie er dan in het log vermeld wordt en met welk IP. Misschien is deze actie dus al eerder gepland.

kijk eens naar het tijdstip van die actie...zat je toen achter de pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan