module exporteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

tsja...

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2003
Hi!

Ik heb een hele leuke module gemaakt die ik graag wil verspreiden. Maar het is niet de bedoeling dat iedereen die code kan gaan zitten veranderen waardoor de code instabiel wordt.

Wie weet een methode om een module te exporteren zonder dat zij die de code gaan implementeren hem kunnen hacken?

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je kun in Access Add-ins maken.

Kijk eens op msdn of in de help-file van access. Hier staat wel meer info over "mda" bestanden.

Of als het alleen om het "verstoppen" van de code gaat is het het snelst om er een mde bestand van te maken. Dit kan via tools --> database utilities --> Make mde file.

Suc6,

Hi!

Inmiddels heb ik ook al gedacht dat dit via Invoegpassingenbeheer (menu Extra) wel eens wat zou kunnen bieden. Dan kun je een MDE als add-inn aan je dbase toevoegen.

Ik probeer echter nu mijn huidige DB om te zetten naar een MDE, maar dan stuit ik op problemen.

De Help van Access leert dat er problemen kunnen ontstaan als er het volgende speelt. Dit speelt bij mij echter niet.

Wie helpt :confused:

Belangrijk Er zijn enkele beperkingen die eventueel kunnen verhinderen dat u een Access-database kunt opslaan als MDE-bestand:

Als de Access-database is beveiligd op gebruikersniveau, moet aan bepaalde criteria worden voldaan. Klik hier voor informatie over andere vormen van beveiliging voor een Access-database die is opgeslagen als MDE-bestand.
Mijn DB is niet beveiligd op gebruikersniveau

U moet via een wachtwoord toegang kunnen krijgen tot de Visual Basic-code. Klik hier voor informatie over het beveiligen van Visual Basic-code.
Mijn code is niet beveiligd met een wachtwoord. Ook als ik 'm wel beveilig, lukt het niet

Als de database is gerepliceerd, moet u eerst de tabellen en eigenschappen van het replicatiesysteem verwijderen.
Ik heb nog nooit een Dbase gerepliceerd; da's 't dus ook niet

Als de Access-database verwijzingen bevat naar een andere Access-database of een invoegtoepassing, moet u alle Access-databases of invoegtoepassingen in de keten van verwijzingen opslaan als MDE-bestanden.
Nope

Het maken van een add-in (of wizard, zoals het ook wel genoemd wordt) is niet echt eenvoudig. Je moet aan ontzettend veel dingen denken en het vergt ook nogal wat van je programmeer vaardigheid en je technische kennis om een goede add-in te maken.

Een aardig voorbeeldje kun hier vinden:
http://www.woodyswatch.com/access/archtemplate.asp?5-04

Verder zul je even flink moeten zoeken met google.
Gebruik hierbij bijvoorbeeld de volgende zoekargumenten: microsoft access building wizard mda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan