Modum maakt geen verbinding met de pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

wikkie

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2004
Modum 510 Thomson,
werk met Xp

Wanneer ik adsl wil installeren doe ik de cd erin en moet ik de speedtouch setup draaien. helas werkt die niet. wanneer ik de probleemoplosser raad pleeg geeft deze aan dan de modum geen verbinding maakt met de computer!

Heb Firewall uit staan,
tcp/ip goed geinstalleerd,
netwerk kaart werkt,
alle lichtjes branden op modum zowel van de netwerkkaart.(kabels zitten er goed in)
ip instellingen kloppen.

De modum werkt wel want hij is normaliter aangesloten op een andere computer die voor men ouders is bedoeld en dan is er niks aan de hand! maar wanneer ik mijn pc aansluit haakt het wat..!

groetjes,

Gokje, is het zo dat er een ander mac-adress in de modem/router staat (pc van je ouders) en dat een ander mac-adress (netwerkkaart in jouw pc) niet geaccepteerd wordt?

ik zou niet precies weten wat mac adres is..!

maar mijn modum heeft 4 uitgangen dus zou het ook logisch zijn dat er 4 computers op aangesloten zouden kunnen worden zonder dat dat enige problemen moet opleveren....

zou je me kunne vertellen wat je er precies mee bedoeld en hoe ik het kan zien en eventueel veranderen!!

Toevallig ADSL via Tiscali of een netwerk via hun ?

Nee, adsl via wanadoo,
het is strax de bedoeling omgewoon een 2e kabel vanuit het modum naar de andere computer te leggen!

Met welke provider werken je ouders ?
Krijg je wel een IP adres ?

zelfde provider natuurlijk het is immers hun modum...
hoe bedoel je krijg je wel een ip adres??
ik heb op een gegeven moment gewoon de standaard ip ingevoerd als ik me niet vergis 10.0.0.105 - 255.255.0
en de probleem oplosser gaf daar ook niet een probleem aan!

Geplaatst door wikkie
zelfde provider natuurlijk het is immers hun modum...
hoe bedoel je krijg je wel een ip adres??
ik heb op een gegeven moment gewoon de standaard ip ingevoerd als ik me niet vergis 10.0.0.105 - 255.255.0
en de probleem oplosser gaf daar ook niet een probleem aan!

Zo natuurlijk is dat volgens mij niet want het is niet modem gebonden !
Waarom laat je niet automatisch een IP nr toewijzen ?

Wat komt er uit het commando in dos:ipconfig /all

Als ik automatisch een ip laat kiezen geeft de probleemoplosser een ip conflict aan!

ik zal nog even kijken wat hij aangeeft met die commando, die moet gewoon in uitvoeren worden getypt toch?! D://.....?

Je gaat naar start/uitvoeren/cmd nu ben je in dos en dan ipconfig /all

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan