Moederboard advies

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lunatic

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Hoi,

Ik zoek een nieuw moederboard. Op dit moment heb ik nog niet zo'n snelle pc nodig, maar met het oog op de toekomst wil ik toch een mobo die snellere cpu's ondersteunt, maar ook de tragere cpu's.

Ik zal m'n pc nu gebruiken voor louter internet, mp3/films downloaden, dvd's branden. Af en toe zal ik photoshoppen/quarken. Dit laatste zal ik wel steeds meer gaan doen.

Dus welk moederboard heb ik nodig om nu een 'trage' (+/- echte!! 1500 mhz) cpu en straks een snellere cpu te plaatsen???

Ik lees meerdere keren dat AMD een betere prijs/presetatie verhouding heeft dan Intel, dus ik kies dan voor AMD.

Mijn voorkeur voor merk mobo gaat uit naar Asus, maar ieder ander goed alternatief is natuurlijk welkom.

Alvast bedankt voor jullie advies. :)

Gr. Brian

Ps. Het gaat me nu alleen ff om de mogelijkheden met cpu's. Opties voor RAM, HDD etc richt ik me daarna op. :)

En dat is met een betere koeler niet te verhelpen??

Maar is dat warm worden standaard? Of alleen als je 24/7 aan het gamen bent??

Bij mij is dat standaard. Ben geen gamer maar mijn 2 AMD's halen moeiteloos 60 graden onder normale omstandigheden. Dit ondanks 2 veel te dure Zallman koelers die bovendien het geluid produceren van een stofzuiger.

Hahaha,

Oke, dus Intel is toch de Shell in de cpu-business: duurder maar beter.

Oke, stel dan dat ik voor Intel ga, welk moederboard is dan een voordelige (ben student) keuze en die zowel trage als snelle cpu's aankan?

En wat voor kast moet ik daar dan bij nemen? Daar ben ik nog echt een leek in.

Ik hoop dat ik hier antwoord op krijg, want dan kan ik verder met het samenstellen van een pc'tje :)

Gr. Brian. :)

Hoho, dit is helemaal niet waar.

Met een goede koeler (met koelpasta en die juist is geinstalleerd) blijft de temperatuur netjes. Ik heb zelf een AMD en die wordt tijdens het gamen niet warmer dan 51C.

AMD is een goede keus. Wat is je budget wat moederborden betreft?

Precies:Koop een goedkope athlon of Athlon XP, en een budget moederbordje zoals van asrock of een dergelijk merk, en je bent nog zeer goedkoop uit.

Welke andere voordelige merken zijn er nog dan???

Ik heb voor die Asrocks gekeken, maar wat eigenlijk niet zo goed wat de onderlinge verschillenen zijn tussen de Asrock mobo's.

Welke zijn aan te raden???

Geplaatst door Muurhond
Hoho, dit is helemaal niet waar.

Met een goede koeler (met koelpasta en die juist is geinstalleerd) blijft de temperatuur netjes. Ik heb zelf een AMD en die wordt tijdens het gamen niet warmer dan 51C.

"Helemaal niet waar" zou ik willen veranderen in "Niet helemaal waar"Voor alle duidelijkheid; ik zweer bij AMD ondanks mijn warmteprobleempje. (En daar heb ik al redelijk veel moeite en geld in gestoken) Met een goede koeling kom je een heel eind maar het koelingsprobleem is bij Intel nu eenmaal wat minder nadrukkelijk aanwezig.. Maar sinds ik AMD gebruik heb ik never nooit meer een onstabiele Windows gehad. Gek hé!?
Heb niet veel ervaring met Intel maar ik denk dat Intel en AMD elkaar wat prestaties betreft elkaar niet veel ontlopen. Rest de vraag: Wat heb je ervoor over.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan