moederboard defect???

Status
Niet open voor verdere reacties.

schiedam1972

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Hallo,

Vorige week had ik een game geinstalleerd en bij het opstarten liep m'n hele pc vast. vervolgens pc opnieuw opgestart en game verwijderd. vervolgens ging het bergafwaarts met mijn pc. het beeld begon te vervormen en ik kreeg diverse malen meldingen dat een kernel driver van de videokaart was herstart. uiteindelijk liep m'n pc vervolgens weer helemaal vast. ik dacht dat het misschien een virus was, dus ik heb windows 7 opnieuw geinstalleerd. eerst niets aan de hand, maar opeens begon het gelazer weer. alleen kreeg ik nu helemaal niets meer op m'n scherm. ik dacht dat moet m'n videokaart (8800GTS) zijn, die kapot is.

Ik heb van een vriend een andere videokaart (8800GT) geleend en hoppa ik heb weer beeld. Nu heb ik alleen weer een ander akkefietje. als ik m'n pc opstart zie ik eerst allemaal witte stippen op m'n scherm en letters met rare tekens. vervolgen een scherm met verticale paarse lijnen. als ik ben ingelogd in windows7 is m'n scherm goed alleen zie ik bij apparaatbeheer code 43 staan bij de videokaart (apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd.) ik heb geen flauw idee wat die problemen zijn. ook lukt het me niet meer via driverdetective om de drivers van m'n moederboard te updaten.

Is m'n mobo de boosdoener van al dit kwaad?

Alvast bedankt voor jullie hulp.;)

(PC: Intel Core 2 E6600, Asus P5b deluxe mobo, 4gig RAM, 8800GT, Windows7)

Windows opnieuw geïnstalleerd lees ik, maar heb je daarna ook de mobodrivers geïnstalleerd? Je schrijft wel over 'updaten', betekent dat dat je de originele wel hebt geïnstalleerd, of...........?

Hoi gast0225, ik heb via windows update alle updates binnen gehaald, zoals ik vaker heb gedaan bij het opnieuw installeren van windows7. eigenlijk gaat het altijd goed, maar nu merk ik dat ik de drivers van de hieronder vermelde zaken niet kan updaten via driverdetective.

Intel storage controller
intel PCI Express root
Intel family pci express root
intel pci bridge
intel family smbus controller
intal family usb universal host controller

Daarom moet je eerst de moederbord CD erbij pakken en die drivers installeren.

moederboard cd er in gedaan, maar ik krijg een foutmelding dat deze niet wordt ondersteund door windows7. pc is nog van de xp tijd. vista kwam toen bijna uit geloof ik. ik zal kijken of ik de drivers op de website bij asus zelf kan downloaden ok.

beste gast0225,

ik heb een nieuwe videokaart gekocht. Een radeon hd6870. ik start m'n pc op en geen beeld. wel een lange piep en 3 korte. Ik stop de 8800gt er weer in en ik heb wel weer beeld. trekt m'n voeding het niet? het is een antec true power 550w.

als ik google op een lange piep en 3 korte dan zie ik op diverse fora staan dat het de videokaart kan zijn. lijkt mij niet want net nieuw uit de verpakking gehaald. Het kan ook het ram geheugen zijn. net ook gechekt. niks mee aan de hand.

snap jij het nog? ik niet.

Zolang jij de moederborddrivers niet up to date hebt, blijft het allemaal een beetje vaag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan