Moederboard werkt niet met 2 DDR2-Bankjes en wel met één, (Krijg later een BSoD)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Foenixx

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2011
Hallo allemaal:)

Ik was gisteren beetje aan het gamen en ineens een BSoD.
Ik mn pc resetten, Kwam niet verder dan windows laad scherm (geen windows logo)
Verder had ik een vermoeden dat het men RAM geheugen wel eens kon zijn, Dus ik haalde de RAM-bankjes eruit en zette een bankje in slot een, puur testen of het men RAM-Geheugen was, dit heb ik met ze allemaal gedaan (3) Ik heb in totaal 3GB ram (5-5-5-15)
Maar pc deed het maar gaf bij allemaal na 10 mins een BSoD, Toen had ik een vermoeden Dat het men moederbord is, (HDD werkte had ik ook al getest @ oude pc)
Verder ben ik niet verder gekomen heb al windows opnieuw geïnstalleerd maar hielp ook niks, betekend dit nu mobo naar de filo? Kan dit ook zijn omdat mijn CPU één 64-Bit is en ik 32-Bit windows draai? Een maat van mij zei dat het aan je BIOS instellingen kon liggen maar alles staat goed en hij zou het moeten doen beetje hulp is handig :')

PC SPECS:
- CPU: AMD Athlon x2 6000+
- RAM: 2x GEIL DDR2 800MHZ 1x Kingston ValueRAM DDR2 800MHZ
- GPU: XFX 250GTS (Core edit.)
- PSU: Tagan BZ Piperock 700W
- MOBO: ASrock AliveXfire_esata2_R3.0
- Windows 7 Ultimate

Hartelijk dank voor het lezen,

Gr #Foenixx

*EDIT*

RAM geheugen werk WEL (alle 3 tegelijk) in men andere PC
De kapotte PC werkt alleen één bankje in het mobo NIET met 2/3 Maakt niet uit welke slot.
Hij gaat gewoon niet verder dan windows laadscherm.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je jouw CPU overgeklockt??

haha, Ja ik heb mijn PC ooit een keer overgeclockt (jaar geleden) verder werd mn cpu beetje te warm en heb ik alle instellingen op mn bios teruggedraait.

Sorry voor dubbel-Post, Toen mijn pc was overgeclockt had ik nog een ander mobo een Asus M2N-E, Verder heeft dit mobo nog nooit OCing meegemaakt (oude mobo was kapot door de NB)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan