moederboard

• Onderwerp starter Onderwerp starter mr,x
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

mr,x

ik heb gehoord dat je videokaart van je laptop an je moederboard zit

maar heb het in de winkel gevraagt maar die zeggen
dat er aleen een moederboard in zit als je 17 inch heb
maar ik heb een 15 inch dus ziet hij er dan niet bij mij in???

want ik heb een paar spellen en die doen het niet
omdat mijn videokaart niet goed is
dus waarnaar moet ik op zoek gaan naar een nieuwe moederboard of een nieuwe videokaart??

kan iemand mij daarbij helpen?

mvg mr,x

Een nieuw moederbord of videokaart voor een laptop is bijna altijd een (zeer) dure kwestie. Meestal zit een videokaart ingebakken op je moederbord en kan je dan niet eens vervangen. En een nieuw moederbord voor jou (verouderde?) model laptop is waarschijnlijk moeilijk te vinden. Misschien doorsparen voor een nieuwe laptop?

het is een nieuwe

maar waar kan je die moederboard kopen??

en voor hoeveel??

Geplaatst door mr,x
ik heb gehoord dat je videokaart van je laptop an je moederboard zit

maar heb het in de winkel gevraagt maar die zeggen
dat er aleen een moederboard in zit als je 17 inch heb
maar ik heb een 15 inch dus ziet hij er dan niet bij mij in???

Eens in een goede winkel informeren. Bij een laptop zit je grafische kaart altijd op je mobo.

Als je ons nu even vertelt welke laptop je hebt, dan kunnen wij dit even uitzoeken.

ik heb een asus

3000+
512 mb ram
32 mb videokaart
30 gig hd

ik heb het bij bcc gevraagd
maar die zeiden dat het onmogelijk was

dat je alleen je geheugen en je hd kon uitbreiden

Dan heb je een eerlijk antwoord gekregen. Een onboard VGA met 32Mb kan uiteraard niet alle spellen aan. Spijtig Maar het is nu eenmaal zo.

Maar ben je dan wel zeker of het een nieuwe is??? want voor een nieuwe laptop schijnt mijn dit jandorie weinig, qua VGA

Laatst bewerkt:
ik heb de doos nog een keer tevoorschij gehaald maar daar staat op dat het een xga is
en geen vga
maakt dat wat uit???

Geplaatst door mr,x
ik heb de doos nog een keer tevoorschij gehaald maar daar staat op dat het een xga is
en geen vga
maakt dat wat uit???

Ok. Ik had moeten zeggen "Grafische kaart". XGA staat voor "Extended Graphics Adaptor(Array)" Dus dit wil zeggen dat die standaard een max resolutie van 1024X768 met 16 millioen kleuren aankan, wat normaal is voor een 15" notebook. Het enige wat mij verwonderd is dat het geheugen van de grafische kaart maar 32 Mb is. Bij een gloed nieuwe is dat toch 128 Mb.

ik kan hem in mijn bios veranderen in 16 32 64 mb

hij staat standaard op 32 mb

bij 64 mb wordt hij te warm en brand hij door wordt er gezegd

Humm... ?? Geef eens het nummer van je assus laptop. Normaal hebben die een ATI radeon on board. Die is dus 64 Mb.

Dat is dus shared memory. Dit wordt afgetrokken van je conventioneel memory. Dus kan het geen kwaad dat je in de bios deze op 64 zet. Waar in de bios staat dit?

welke nummer bedoel je??

in het begin moet je een optie openenen daar staat je geheugen van je videokaart

maar mij werdt aangeraden om het bij de winkel te gaan vragen of het geen kwaad kon dat ik hem op 64 mb zou zetten

Met nummer bedoel ik het MODELnr. Asus maakt verschillende modellen. Je kan dit terug vinden in je gebruikershandleiding of op de laptop zelf.

Maar als je zeker wil zijn, ok dan even naar de winkel, maar laat je dan niet belazeren.

Wat een onzin verkoper zeg, hoe verzin je het, geen moederbord.

Goed je hebt dus een onboard videokaart in je laptop, zet deze zo hoog mogelijk in, doorbranden zou ogenblikkelijk garantie worden en bovendien lijkt het me sterk als een merk als asus zoiets mogelijk zou maken dat hij doorbrandt bij normaal gebruik (niet overklokwerk dus :evil: )

Koop nooit meer iets bij die zaak

Overigens: het word meer en meer mogelijk: een aparte videokaart op een laptop.

succes

dus het zou op het gegeven moment wel kunnen een andere videokaart erin zetten??

Is afhankelijk of er nu een aparte kaart in zit, dit is nog niet standaard, kijk eens in de documentatie.

succes

Geplaatst door techie
Is afhankelijk of er nu een aparte kaart in zit, dit is nog niet standaard, kijk eens in de documentatie.

succes

Zou mij ten zeerste verwonderen. Bekende fabrikanten van mobo's willen de radeon chip inbouwen op het mobo,uiteraard met het nodige heheugen. Ik zou het onlogisch vinden dat de laptop fabrikanten het omgekeerde gaan doen. Trouwens,dan gaan die boardjes zeer klein moeten zijn, anders gaat een laptop geen laptop meer zijn.

Geplaatst door techie

succes

waar kan ik die documentatie vinden???

@mrx: bij het apparaat zelf natuurlijk, ze zijn erbij geleverd

@vanzwam: toch is het zo, zo gek is het niet tenslotte hoeft het allemaal niet zo erg groot te zijn, het ontwerp kan kleiner dan we nu gewend zijn, kijk maar naar bv pcmcia kaartjes

Ben nu een kwartier aan het zoeken maar kan het artikel waar ik die dingen zag niet meer vinden, of het bestaat niet (hoax) of het is nog in ontwikkeling.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan