Moederboeard/Bios upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Om een Trust USB 2.0 PCI kaart te kunnen laten werken zal ik waarschijnlijk het moederboard van een oudere Packard Bell PLATINUM 7601 RW moeten updaten in de bios....

Op de site van PB kan ik er niets over vinden en het lijkt wel of er voor die bios dus nooit een upgrade is geweest.

Kan iemand mij helpen en misschien toch een tip geven hoe ik nu die pci kaart aan het werk krijg?:thumb:

Ja, maar kent ie niet, nu keek ik verder en kwam wel degelijk een paar moederboarden tegen....die gebruikt worden in een Platinum type....alleen het type 7601RW wordt niet genoemd, dus durf geen gok te nemen welke het zou zijn

Geplaatst door crazyheels
Ja, maar kent ie niet, nu keek ik verder en kwam wel degelijk een paar moederboarden tegen....die gebruikt worden in een Platinum type....alleen het type 7601RW wordt niet genoemd, dus durf geen gok te nemen welke het zou zijn

En het Nr is?

S/N I819200093

Ik zie nu wel dat de eerste een I moet zijn en ik heb dus een 1 ingevoerd....

Ja, klopt, die had ik eerst en daar staat dus geen bios upgrade bij..... maar als je dus verder zoekt en alleen op Platinum klikt of gaat zoeken dan krijg je 3 tot 4 moerboarden voor je kiezen

Yep, dat is em, zover kwam ik ook...en nu maar kiezen maar wel de goede....

Ik heb een mailtje gestuurd naar PB en gevraagd welke ik moet hebben. Maar ik blijf vermoeden dat er helemaal geen biosupgrade is geweest en ik die USB2.0 PCI kaart dus ook niet kan installeren.

Dan maar een externe hub aansluiten op de reeds aanwezige 2 usb's

Bedankt voor je hulp:thumb:

Daar ben ik nu ook bang voor!
En een Hub kost niet zoveel ,en dat kan ook.

ja, absoluut, helaas, ik had het eerder moeten onderzoeken, had me het vooruitschieten van die kaart gescheeld, was toch ruim 25 euro...en daar komt dan een kleine 10 euro bij voor die hub...nou zie wel of ik wat terug kan krijgen van die mensen....zal wel lukken.

Zeg, nogmaals dank voor je hulp.

groet,
Jean
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan