Moederbord 2x kapot wat nu?

• Onderwerp starter Onderwerp starter SCD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SCD

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2008
Beste lezers,

Mijn moederbord was een maand terug kapot gegaan terwijl de Pc net nieuw was.
Ik dacht oke kan gebeuren dus ik stuur mijn moederbord terug voor garantie en tijdelijk maak ik gebruik van een andere Pc die ik er nu heb neergezet.

Tot mijn verbazing is deze 2 dagen geleden er ook mee opgehouden en dit is precies hetzelfde probleem.
Kan het zijn dat de Pc te veel spanning heeft of dat de stekkerdoos niet goed is?

Zou dit eventueel verholpen kunnen worden met een spanningsregelaar?

Als je deze PC nieuw hebt gekocht zou ik deze toch weer terugbrengen.
Heb je hem zelf gebouwd kan je proberen het MB voor de tweede keer te laten repareren.

Oorzaak van het probleem is moeilijk te bepalen, zeker als je de PC zelf hebt gebouwd.

Ik zit te denken aan oververhitting, dit kan gebeuren door een defecte voeding die te veel spanning levert, of het verkeerd monteren van een koelblok o.i.d.

Heb je de PC nieuw gekocht, moet het dus een fabrieksfout zijn en moet dit binnen de garantie vallen. Al twijfel ik dan wel weer als je het moederbord er nu zelf in hebt gezet.

De mobo van de 2e is van een andere PC.
Het is nu in korte tijd met 2 'PC's gebeurt en garantie was ook geen probleem maar toch vreemd dat het met 2 Pc's gebeurt? een oude die het altijd goed deed en een nieuwe dus daarom denk ik dat het aan het stroom ligt

heb je wel een geaard stopkontact ?
en Wat voor Voeding(en) gebruik je ?
en had je de pc zelf inelkaar gezet die nieuwe ?

De nieuwe PC had ik inderdaad zelf in elkaar gezet.
PowerSupply Codegen 480W ATX is de voeding

de andere PC heb ik nog niet open gehad maar was een andere voeding.
Ik heb op mijn stopcontact in de muur een stekkerdoos aangesloten.
op die stekkerdoos zitten de stekkers vna mijn Boxen,Pc,Modem,beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan