moederbord 43°C is dat normaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin10

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
heej,

ik had een vraag het moederbord van mijn pc geeft aan dat die 43°C is dat zie ik staan in Everest maar is dat niet een beetje warm
en de rest geeft die dat de CPU 19°C is en Aux 50°C en harde schijf 38°C zijn die temperaturen wel normaal mijn pc is acer sa85
en de naam van het moederbord is acer E661FXM ik heb de pc ook eens een keer stofvrij gemaakt

greetz,
kevin10

Hoi,

Heb je al gekeken wat de temperaturen zijn in de bios?
En je zou de pc stofvrij kunnen maken ventilators en processorkoeling etc.

Modag

ik heb al het stof uit de pc gehaald en even laten afkoelen en toen ik hem weer aandeed gaf die in de bios de temperatuur van het moederbord net iets onder de 40 en de processor 45 graden aan en is dat te hoog?

hoi,

Opzich zijn het best nette temperaturen op deze pc zijn de temperaturen
Processor 40 en bij jouw 19 en moederbord 25 en bij jouw 40 en over de aux zal ik het niet hebben want die staat bij mij op 70 en ik ben er nog steeds niet echt achter waarvan deze temp dit nu is maar pc functioneert goed .

Modag

Ps ik zie net in je tweede bericht dat de temp processor 45 Gr is heb je de koeler goed schoongemaakt en welke processor heb je?

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je hebt de koeling van je processor afgehaald heb je dan ook weer wat nieuwe koelpasta erop gedaan nadat je de oude hebt verwijderd?

Modag

Hoi,

Ja dat is het ik weet het ik ben lastig heb je een klein druppeltje er tussen gedaan het kan namelijk ook te veel zijn.

Modag

Laatst bewerkt:
ik heb zoveel erop gedaan als op de verpakking stond een klein druppeltje ja
en heb toen voorzichtig alles er weer op zet

Hoi,

Dan moet het in orde zijn en kijk eens als je de processor belast wat dan de temp er van is
Anders zou je nog als optie case fan's kunne plaatsen.

Modag

als ik de processor belast word processor iets meer dan 22 graden en het moederbord word 44 graden en toen ik de processor niet belaste werd die maar 5 graden dat is volgensmij weer wat te koud

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan