Moederbord 64Bit

Status
Niet open voor verdere reacties.

nighthunter

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2008
Hallo,

Ik zit met een probleem, ik probeer namelijk de overstap van Windows Server 2008 32bit naar Windows Server 2008 R2 64 bit te maken, R2 moet net iets stabieler draaien en is gebaseert op Windows 7. Maar jammergenoeg is deze alleen beschikbaar in 64bit, Mijn probleem is dat 1/4(één) van mijn servers geen 64bit support blijkt te hebben, nu moet ik dus Die server updaten om 64 bit te ondersteunen

Nu wist ik dat mijn Pentium 4 2,6ghz geen 64 had. dus heb ik een nieuwe gekocht de 2,8 GHz / 1M / 800
type SL7KA socket 478 variant. nu staat er op de intel website wel 64bit support is maar nu blijk ik dat dus niet te krijgen wanneer ik 64bit probeer te instaleren, ook geeft everest geen 64bit aan. kan het zijn dat mijn moederbord geen 64 bit support heeft? werk ik niet vaak met deze oude apperatuur, normaal wanneer ik een 64bit CPU had kon ik 64bit gewoon instaleren. dus ik zie het probleem niet.

Mvg,
Night

Laatst bewerkt:
als de p4 processor die erinzit niet met 64 bit kan omgaan heb je alsnog pech :(

als de p4 processor die erinzit niet met 64 bit kan omgaan heb je alsnog pech :(

Ja het probleem is dat ik de oude niet 64 bit heb vervangen door de nieuwe welke volgens de Intel website /specificaties wel 64bit zou moeten ondersteunen. maar dat ik het toch niet krijg. vraag ik mij af waarom ik die niet krijg als het toch wel in de processor zit.

Mvg,
Night

Laatst bewerkt:
Het staat vreemd op de processor genoteerd, ook dat er meerdere P4's zijn maakt het lastige te achterhalen welke processor ik heb

(wat staat erop)
2,8 GHz / 1M / 800
type SL7KA socket 478

En dit is de Intel website wanneer ik google gebruik met zoekterm "type SL7KA"

Mvg,
Night

[EDIT]

Ik heb het ondertussen eens even goed uitgezocht omdat ik hier niet veel verder kwam. en ben er achter.
Het feit is dat er ontzettend veel P4 processoren zijn gemaakt. waaronder 3 dezelfde specificaties hebben waarvan 2 32bit en 1 64bit support. ik behoor dus bij de 66,6% met de 32bit processor

Zie het voorbeeld:

32bit P4
32Bit
64bit
en zo zijn er nog veel meer

waarom Intel dit ooit gedaan heeft op deze manier ipv iedere een andere naam te geven is mij een raadsel. Wat ik ook teweten ben gekomen is dat wanneer je Moederbord gewoon een 64bit processor ondersteund wat te vinden is in de processor lijst in de handleiding dan is het natuurlijk gewoon zo dat hij 64 aankan, wanneer der geen 64bit tussenstaat dan is de kans kein dat het gaat werken tenzij de lijst niet uptodate is of ze het zijn vergeten te vermelden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan