Moederbord aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrGR22

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2012
Hallo,

Ik heb alles in de behuizing gemonteerd en ben nu toe aan het kabel management.
Nu zit ik met een probleempje: ik weet niet waar ik die kleine draadjes met LED+, LED-, HDD LED en nog 2 anderen moet aansluiten.
Ik heb niet zo'n wit blokje waar dat op staat dat je daarna gelijk op je moederbord kan prikken.

Ook weet ik niet waar ik mijn fan aan de achterkant moet aansluiten.

Alle hulp is welkom!

Mvg,
MrG

Hallo,

Welke type moederbord is het?(dan kunnen wij een online handleiding zoeken).

Je kan het in de handleiding vinden.
meestal staat er ook een plaatje bij precies hoe en waar je alles op moet aansluiten.
de - en + met hdd led is eig niet zo belangrijk als je snel je pc wilt starten nu maar je kan hem wel vinden in de handleiding als het echt moet
Op mijn mobo komt hij op de : JFP1 pinnetjes ...maar elke mobo is anders

op joune moet hij volgens mij op de (9-pin PANEL1) , de pinnetjes zien er zo uit : [0][0][0][0][ ]
----------------------------------------------------------------------------- [0][0][0][0][0]

kijk even in de handleiding naar die tekening om precies te zien.
De Achter Fan moet je op : pwr fan of Sys fan aansluiten of eentje die vrij is .. 3 pins of 4 maakt niet uit

Dankje MSI, de achter fan is aangesloten.

Ik heb nu dit:

PLED+ PLED-
|
|
|
[0][0][0][0][ ]
[0][0][0][0][0]
|
|
|
HDLED+ HDLED-

Naast PLED- heet PwrBtn# daarnaast GND en dan die lege.
Naast HDLED- zit GND, daarnaast RESEt# en dan DUMMY

wat moet er in pwerbtn, gnd, reset enz?
hier is de manual: http://download.asrock.com/manual/H61M-GE.pdf

Laatst bewerkt:
Zoals je nu aangeeft:

BOVEN links=Powerled+, die ernaast is de Powerled-
ONDER Links=HardDriveLED+, die ernaast is de HardDrive-(gnd), de 3e vanaf links (middelste in dit geval) is voor de RESETknop, de vierde van links is voor de andere RESET draad

Pwrbtn= Powerbutton

EDIT: Het maakt wel degelijk uit hoe je de draadjes van de LED's aansluit, anders branden ze nl niet als je ze niet goed aansluit, dus de + op de + ...

Laatst bewerkt:
Maar ik heb een 2 losse pinnetjes voor LED- en LED+
Die HDLED is 1 blokje van 2, die PWRBTN SW is een blokje van 2 en die RESET ook...

Hoe weet ik nu wat - en + is hierbij?

Als je de gekleurde nu es op de + zet ....

Het probleem is dat ik niet weet welke kant + is van dan blok.
is dat de onderste rij of?!

Dat blokje van 2 aan elkaar bijvoorbeeld RESET SW.
Welke van die twee pinnetjes is nou de + en welke de -?

Kan het zo zijn dat het gekleurde draadje de + is en de witte de -?

Laatst bewerkt:
van de resetswitch maakt het nu net niets uit, net als de powerbutton ..

De 1e 2 pinnetjes van linksONDER die je aangaf in post #6 (HDLED) daar is de meestLINKSE de +, die ernaast de - ...
De 2 losse LEDpinnetjes zullen zeer waarschijnlijk de Powerleds zijn ...(de 1e 2pinnetjes van linksBOVEN, zie post #6)

Bij het inbouwen/aansluiten van een moederbord moet je de bebruiksaanwijzing wel goed terhand nemen hoor ...:p

Ik heb de LED +, LED -, HD LED erin gedaan.

[x][x][0][0][ ]
[x][x][0][0][0]

Die zitten dus vol.

Nu nog de Pwerbutton SW en de RESET SW.
Het maakt niet uit hoe ik die er in stop?

Het komt hier opneer:

[1][2][3][4]
[5][6][7][8][9]
Op 1 en 2 heb je de powerled gedaan, dan doe je nu op 3 en 4 de POWERswitch, en op 7en8 de resetswitch

Op blz 28 van de manual staat beschreven waar je alles moet plaatsen, op blz 12 staat een duidelijke beschrijving welke pinnetjes als 'setje' functioneren/bij elkaar horen

Morgen,

Ik heb alles bevestigd in de kast.
Als ik de PC nu aanzet en me scherm ook, gaat het scherm in PowerSaveModus.
De aanknop aan de voorkant werkt, de ventilatoren in de PC van de processor, videokaart en extra fan, zoemen af en toe en vallen dan weer stil?
Het moederbord geeft ook geen piepjes, de kast wel?!

Ik heb verschillende dingen geprobeerd zoals het verwijderen van 1 stick RAM, videokaart verwijderd en scherm aangesloten op het moederbord, maar niet veranderd. Ik denk dat het moederbord gesneuveld is...

Iemand nog een tip om het aan te praat te krijgen?

Mvg.

Laatst bewerkt:
Stekkertjes kan je er niet verkeerd in doen, het past allemaal maar op 1 manier aan 1 kant
Enigste manier om iets verkeerd erin te doen is al je de stekertje erop legt en hem met je voet erin forceert :D

Je hebt je moederbord nieuw dus je hebt nog garantie ... ik zou zeggen weg ermee en haal jezelf een nieuwe en een ander type moederbord.

de stekertjes van de leds en power en reset knoppen passen overal op en als je een knop op een led aansluit kan dat het einde betekenen

Ik stuur het terug zodat ze bij Azerty er naar kunnen kijken. Heb nog DOA garantie ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan