Moederbord aansluitingen achterkant werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

TobiasDR

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2015
Hallo,

Ik heb enkele weken geleden een nieuw moederbord,videokaart,voeding en behuizing gekocht. Al de andere onderdelen zijn van mijn vorige computer.
Alles ging goed tot ik hem opstartte, Ik stak al de kabels van achter in de poorten die nodig waren (alles usb behalve LAN en DVI) zodat hij zou kunnen functioneren. Er komt helemaal niks op mijn beeldscherm, toetsenbord en muis functioneren ook niet. Al de andere poorten doen het ook niet. Alleen het uitschuifbare deel van de dvd speler functioneert wel. Ik dacht dat het aan het moederbord lag maar ik heb dit probleem al 2 keer meegemaakt. Met mijn vorig moederbord ook terwijl het ook een nieuw moederbord was daarom dat ik het terugstuurde, en nu plots heb ik weer hetzelfde probleem. De Vraag is ook; is mijn voeding zwaar genoeg voor volgende onderdelen (voeding: cx430M corsair): msi geforce gtx 960, msi h97 gaming 3, GDDR3 - 1333 2GB & intel core i5

Kan iemand me hier bij helpen? Ik heb geprobeerd voor de drivers te installeren maar dat gaat natuurlijk niet omdat het beeldscherm niet werkt.
Zou het kunnen zijn vanwege men voeding of RAM?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Misschien toch even merk en types hardware opgeven en merk en type voeding en beeldscherm doet het op een andere pc wel? en waarom denk je dat de aansluitingen achter niet werken meestal zijn dat de aansluitingen die juist wel werken.

Weet je zeker dat moederbord goed ingebouwd is afstand houdertjes goede plaats alle voedingsstekkers goed geplaatst.

Ik neem even aan dat er een onboard videochip op zit haal je videokaart er eens uit en sluit je beeldscherm hier eens op aan

voeding zou het aan moeten kunnen.

Ps en je vraag even naar de moederbord sectie verplaatst gezien je vraag hoort hij daar even beter thuis

Laatst bewerkt:
Hang de monitor aan de onboard, wat gebruik je eigenlijk, VGA of HDMI?

Vaak moet je die eerst in de bios instellen dat de peg of peg en igp moet worden gebruikt.

@ Lange pier
wat bedoel je met onboard? en ik ben van de mogelijkheid om allebei te gebruiken en VGA en HDMI werken niet. En kan je je BIOS zo veranderen aan het moederbord?
@ Modag
alles is goed geinstalleerd, afstandhoudertjes zijn voorzien en alle kabels zitten op zijn plaats.
Videokaart: MSI geforce gtx 960
Moederbord: MSI H97 Gaming 3
Processor: intel core i5
RAM: GDDR3-1333 2GB x 2
Voeding: Corsair CX430M

Haal de videokaart eruit, ook het geheugen.
Alle aansluitingen van de harde schijven en brander(s) losmaken.

Systeemspeaker hangt aan JFP2?

Krijg je bios beeps als je nu boot?

Systeemspeaker hangt aan JFP2
en wat bedoel je met boot? (eerste keer dat ik computer in mekaar zet en ben nog niet goed mee met de termen)
maar als je bedoelt met 'boot' aanzetten, kan ik al zeggen dat ik geen bios beeps krijg maar mijn audio boost licht wel op.

Bij de basis beginnen, als je geen bios beeps krijgt als je opstart, boot dus, met alleen de cpu en voeding uiteraard, is het moederbord doa, dead on arival.

dus als ik het goed begrijp wil dit zeggen dat ik een nieuw moederbord moet aanschaffen?

Ik heb enkele weken geleden een nieuw moederbord,videokaart,voeding en behuizing gekocht

Dan heb je toch garantie?
Snap alleen niet dat je er pas nu mee bezig bent of heeft hij het wel gedaan?

Met mijn vorig moederbord ook terwijl het ook een nieuw moederbord was daarom dat ik het terugstuurde
(eerste keer dat ik computer in mekaar zet en ben nog niet goed mee met de termen)
In tegenspraak dan....

Hoi,

Ik lees eerste keer pc bouwen ik zou zoals geopperd bij de basis beginnen maar ik zou dit doen met moederbord uit de kast deze op een boek leggen en zo testen even voor de zekerheid

Ik heb ondertussen in de maand augustus al 2 moederborden gehad, eerst de msi b85-g43 gaming en die had hetzelfde probleem als deze nu, dus dacht ik dat het moederbord defect was. Ik heb het meerder maals opnieuw geplaatst en niks helpte.
Ik heb een paar dagen daarachter een nieuw moederbord ( msi H97 gaming 3) besteld en ik heb de eerste paar dagen het zelf proberen oplossen.
Ik zal het eens proberen van het begin aan.
Geen 1 van de 2 moederborden deden het vanaf het begin aan en ja ik heb er nog steeds garantie op. op alle nieuwe onderdelen 2 jaar garantie.
ik ben er ondertussen al 3 weken mee bezig.

Hoi,

dus alles uit de kast halen maar op zich vreemd dat je dit met twee moederborden hebt met zowel op de onboard en losse videokaart je weet zeker dat beeldscherm in orde is

Ik ben het 100% zeker dat het werkt omdat ik het vandaag nog getest heb op een andere desktop, ik heb 2 monitors en ik heb ze op allebei getest het werkt op geen 1 van de 2. en ja inderdaad ik vind het ook zeer vreemd

Hoi,

oke ook al moederbord buiten de kast geprobeerd is zo vreemd dat hij nog niet eens piept

Ik ben momenteel bezig met het moederbord er uit te halen en wat moet ik er precies mee doen? eens ik het er heb uitgehaald?

Hoi,

Op een boek leggen voeding aansluiten en dan even aanzetten door even contact te maken op de power pennetjes (waar je de aan/uit knop op aansluit op het moederbord)
Dus voeding zal je er ook even uit moeten halen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan