Moederbord Asus K8S-MX

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sandervanson

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jul 2007
Hey,

Ik heb een probleem, ik heb de computer van mijn broertje gehad.
Bestaande uit een: Asus K8S-MX (MOEDERBORD) SEMPRON 3100+ (PROCESSOR)
512MB (GEHEUGEN) 160GB ATA (HARDDISK).

Nu is mijn probleem het volgende, mijn broertje gaf aan dat zijn computer af en toe uitviel als hij aan het downloaden was. Ik heb op internet gezocht en dit kon bij sommige computers voorkomen, hier was al een update van de ethernet drivers voor en deze heb ik geinstalleerd. Daarna eigenlijk weinig problemen meer gehad betreffende het uitvallen van de computer.

Maar nu het belangrijkste probleem, ik krijg met geen mogelijkheid het geluid aan de gang. ik heb alles zorgvuldig nagelopen in de kast of dat het goed aan gesloten zat. Dit bleek dus het geval te zijn. Daarna voor de zekerheid nog een keer mijn speakersetje getest en die werkte ook. De kabels van de computer naar de speakers waren ook goed aangesloten. De meeste recente drivers van Asus werken zelfs niet, ik ben ten einde raad.

Misschien dat hier nog iemand een idee heeft.

Met vriendelijke groet,

Sander

Antwoord:

Hey Ultraplex,

De geluidschip staat aan in het bios, de drivers zijn ook gewoon te installeren. Maar er komt maar geen geluid uit

Met vriendelijke groet,

Sander van Son

Hoi !

Staat er een geel vraag/uitroepteken in apparaatbeheer bij: "multimediacontroller " o.i.d ?

Start - Configuratiescherm - Geluid.

Staat daar een apparaat vermeld ?

Zo ja, staat er een vinkje voor: "dempen " ?

Greetz,

Harry.

Antwoord:

Helaas Harry,

Dit is niet het geval, de stuurprogramma's zijn gewoon goed geinstalleerd en de chip blijkt goed te werken alleen er komt geen geluid uit de speakers. Ik heb zelf het vermoeden dat het moederbord kapot is daarom heb ik een nieuwe besteld.

Toch bedank voor de moeite,

Met vriendelijke groet, Sander van Son

recht onder op de taak balk staat een volume pictogram .
misschien staat het geluid op nul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan