Moederbord batterij vervangen, fan bijft nu draaien in standby

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ulyssa

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2005
Ik heb een dag of 2 startproblemen, melding soms wel, soms niet:
"Overclocking failed, Please enter Setup to re-configure your system
Press F1 to Run SETUP
Press F2 to load default values and continue"
Na rondneuzen op forums gisteren gelezen over mogelijke oplossingen o.a. lege of bijna lege batterij moederbord
Vandaag startte hij na standby niet meer op.
Dus de batterij maar vervangen, was inderdaad niet best meer>>>hij start weer op, geen melding
En hij werkt weer prima geloof ik
Maar nu stopt de fan niet in standby
Ik heb gelezen dat er in de BIOS nu instellingen weg kunnen zijn, de klok heb ik weer op de juiste tijd gezet.
Ik heb rondgeneusd in de BIOS oa. Hardware Monitor>>(temp was 44oC en ik heb ook de andere waarden even genoteerd)
Kan ik daar zelf iets instellen of moet mijn PC naar de dokter :shocked: ?

Klopt, je cmos batterij onthoudt de tijd en de standaardinstelling van het moederbord. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gezien dat een fan blijft draaien na het plaatsen van een nieuwe cmosbatterij. Maar geef anders eens het type moederbord. Als je je kast openmaakt staat het meestal wel ergens op het moederbord geprint.

Ik heb het boekje voor mijn neus(daarin heb ik ook een beetje de BIOS-'uitleg' bekeken:
ASUS P5RD1-V

Ik moest hem net trouwens daarnet toch een 2e keer opstarten, dus goed is het nog niet met de andere batterij
Soms is het Monitorbeeld de laatste 2 dagen ook een beetje met zaaglijntjes, de eerste 1-2 minuut na het opstarten.

Laatst bewerkt:
Batterij moederbord

Hij staat inmiddels al bijna 2 weken bij het bedrijfje dat hem voor me heeft samengesteld, want hij kreeg weer vaker opstartproblemen, of gaf dan wel beeld en dan weer niet en ik moest dus steeds herstarten...irritant irritant.
Helaas is de oorzaak nóg steeds niet duidelijk dus hij ligt nog steed op de IC :shocked:
Wordt vervolgd...

Update 6-6-2010

PC heeft een nieuw moederbord en doet het weer, probleem opgelost

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan