Moederbord BIOSTAR start niet "door"

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFilarski

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2014
Ik had nog een splinternieuw moederbord op de plank liggen, dat ik vandaag ingericht heb.

Een BIOSTAR NF325-A9 met NVIDIA NForce3 250 Socket 939 ATX

Verder 2x SATA (DVD en HDD)

Als standaard aangesloten dus, maar bij het opstarten komt "hij" niet verder dan het Logo op scherm van "BIOSTAR"

Ik heb de CMOS al "geCleared", alle bekabeling voor de zoveelste keer nagelopen.

Ik kan zo geen fout ontdekken.

Heeft iemand een suggestie?

MVG
Jan Filarski

Hallo Lange Pier,

Naar mijn idee, zie de Elco's er nog gaaf uit. (ik hoorde de HDD opstarten enz.)

Trouwens ik heb toch ook het start-logo van BIOSTAR op m'n beeldscherm staan, als de elco's rot waren, zou "hij" zelfs dit scherm toch niet laten zien?

Ik ben al bij www.Biostar.com.tw geweest, Daar staat een vernieuwde BIOS klaar (geschikt voor Win7 32 - 64 bit en zelfs voor Win10 voor dit moederbord.

Maar er wordt gesproken over een Flashmodule, die op de installatieschijf zou staan (de schijf ontbreekt) en wil je de BIOS flashen

dan zou het systeem toch eerst moeten opstarten, denk ik.

Misschien weet U een mogelikheid.

MVG
Jan Filarski

Het lijkt er veel op dat het batterijtje niet goed zit of er ligt een plastic strookje onder wat weggetrokken moet worden. Test de batterij anders even op 3 Volt want deze zal leeggelopen kunnen zijn door de klok en de geheugenfunctie.

En je komt wel in de bios?
Opstarten met ALLEEN de CPU, voeding uiteraard en systeemspeaker, welke bios beeps krijg je?

En waarom zou je de bios willen updaten?

Hallo Lange Pier,

Ik krijg na opstraten
eerst het zoeken van de HDD,
Dan een enkelvoudig piepje
en vervolgens het verschijnen van het Opstart Scherm (Logo BIOSTAR)
En dan vervolgens niets meer.
Ik kom dus (net niet) in de Bios

Misschien kunt U hier wat mee?

MVG
Jan Filarski

Hallo Lange Pier,

Ik krijg na opstraten
eerst het zoeken van de HDD,
Dan een enkelvoudig piepje
en vervolgens het verschijnen van het Opstart Scherm (Logo BIOSTAR)
En dan vervolgens niets meer.

Bedoeld U de HDD, DVD los gooien?

Misschien kunt U hier wat mee?

MVG
Jan Filarski

Alles eraf en eruit, indien biosbeeps, 1 reepje geheugen erin en weer proberen zelfde biosbeeps?, reepje geheugen omruilen, andere biosbeeps, videokaart erin en monitor eraan, zou het moeten doen dan.

Ik zou denken dat de voeding niet alle stroomstekkers heeft of de processor zit niet goed op zijn plaats/is niet geschikt of het heeft een krom pennetje. Kan de harde schijf op een andere als de eerste (0) aansluiting zitten? Soms is dat fout. Meestal piept de computer dan trouwens harder, de ene piep is van de geheugentest. Als de computer bij de piep stopt, dan is het geheugen misschien niet volgens de voorwaarden in de handleiding geplaatst. Bijvoorbeeld niet in paren of niet de goede bankjes eerst of niet van de juiste soort.

Hallo Allemaal,

Wat er is gebeurd weet ik niet.

Het systeem werkt nu, ik ben in de Bios geweest, heb het een en ander bijgesteld.

Het is verbluffend. Ik kan echt niet zeggen wat er nu gewijzigd is, ja........ hij doet het nu.

Hartelijk bedankt allemaal, ik zat echt even in de rats.

MVG
Jan Filarski

De batterij zal wel iets geladen hebben. Er zijn meer dingen die daarvoor even tijd nodig hebben. Graag gedaan en prettige avond.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan