Moederbord defect?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker71

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2004
Hallo,

ik heb al eerder op deze site hulp proberen te krijgen, onder de afdeling grafische kaarten. Later bleek dat het probleem helemaal niet bij de grafische kaart lag. Wat nu? is mijn moederbord kapot? hoe weet ik dat?

Mijn moederbord: Asrock K7S8X
Grafische kaart: Geforce FX5600 XT 128Mb
CPU: AMD Athlon XP 2600+

Alles loopt op Windows XP pro sp1

Als ik games probeer op te starten die het eerst wel hebben gedaan krijg ik de volgende foutmelding:

*Controleer of er voldoende schijfruimte vrij is.
( 15 Gb vrij op C: dus dat mag geen probleem zijn)
*Raadpleeg de (hardware-)fabrikant voor een bijgewerkte
versie van drivers.
(is gebeurd. zowel voor het moederbord als de grafische
kaart heb ik alle mogelijke drivers uitgeprobeerd.)
*Schakel bios geheugenopties uit zoals caching of shadowing
(ik heb geen ideej wat ze daarmee bedoelen ik ben het nog
nooit in mijn bios tegengekomen.)
*Controleer of er een bios-update beschikbaar is.
(ik heb mijn bios geflashd en alle instellingen juist
ingesteld)
*vervang zo nodig de beeldschermadapter
(werkt nog prima)

Wat ik wel eens heb geprobeerd is de FSB-snelheid van 333 Mhz op 400 Mhz gezet... dat ging sneller en hij deed het goed, maar ik heb het toch maar terug gezet omdat ik dacht dat mijn moederbord zo waarschijnlijk minder lang mee zou gaan.

Sorry, niet helemaal gelezen,

Geen Hardware conflicten in apparaatbeheer?

Laatst bewerkt:
Nee geen conflicten, ik heb wonderbaarlijk genoeg voor het eerst in 3 maanden Call of Duty weer aan de praat gekregen. Geen idee wat ik heb gedaan maar hij doet het, niet zo goed als eerst maar wel.

Als ik het goed lees, heb je een onboard videokaart, en nog een extra AGP videokaart? Misschien moet je die op het moederboird is uitzetten?

Bedankt Marsmannetje :thumb: dat is precies mijn moederbord. Dus geen onboard videokaart.

Ik heb vandaag begrepen dat asus nieuw driver heeft in ieder geval voor de pgdc de luxe versie want daar heb ik ook dit probleem mee, zelfs met de Tv +tuner kaart Winfast 2000 Expert heb ik problemen waarschijnlijk past dit niet samen.
Ik durf drivers nog niet te gebruiken omdat de laatste een biosversie zijn:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan