moederbord doet niks

Status
Niet open voor verdere reacties.

thunderwave4

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2008
Berichten
75
ik heb een probleem met mijn mobo gisteren had ik een hardeschijf die steeds om de zoveeltijd uitviel ik dacht probeer even een ander stekkertje maar nee hij deed weer hetzelfde dus ik dacht probeer de zelfde als eerst maar weer en toen kwam er allemaal rook uit de harde schijf en sinds dat gebeurt is krijg ook geen beeld meer iemand een idee wart dit is processor koeler draait wel als hij aan is en voeding ook :thumb:
 
lijkt me niet zo moeilijk,als er rook uit je harde schijf komt.

nieuwe schijf erin, windows installeren er weer verder gaan
 
Wat je gedaan hebt weet ik niet.

Het is mij nog nooit gelukt een HDD te laten roken.

Maar als het over het zelfde bord gaat, dan nu piept, heb je toch wel je best gedaan.

Geen beeld is vaak een kapotte videokaart, of een niet passende kaart.
De spanning waar een AGP kaart op draait is in de loop der tijd veranderd.

Soms kun je verder komen door even een oude PCI kaart te gebruiken (dus niet PCI express, echt zo'n oud ding met 4, 8 of 16 MB). Dan heb je weer beeld en kun je kijken in je Bios.
 
jah dat heb ik al geprobeerd maar ik heb pci express maar die kaart is niet kapot

ik dacht aan dat de processor doorgebrandt was maar dan krijg je nog steeds wel beeld
 
Twee zaken

Een PCI grafische kaart gaat in een gewoon PCI slot.
Heb jij echt nog zo'n oudje. (voor 1998)

en twee:

Bij een doorgebrande CPU meestal geen beeld. Denk zelfs nooit want POST komt niet.
Dat zwarte scherm dat snel voorbij komt, met Hit Del om naar setup te gaan
 
Laatst bewerkt:
now sorry hoor als ik nu dom doe maar ik doe ict opleiding en ik weet dat ik het nieuwste slot voor videokaarten heb pci-express

zelf zonder processor en videokaart en ram en hardeschijf moet je beeld krijgen ik heb het zonet bij mijn werk nog getest
 
now sorry hoor als ik nu dom doe maar ik doe ict opleiding en ik weet dat ik het nieuwste slot voor videokaarten heb pci-express

zelf zonder processor en videokaart en ram en hardeschijf moet je beeld krijgen ik heb het zonet bij mijn werk nog getest

Wat stond er dan op dit beeld als ik vragen mag? Iets in de trend van "no input detected" of daadwerkelijke informatie die uit de PC verzonden is?
 
Niet boos worden

Mijn punt is niet dat ik twijfel of jij een PCI-express slot hebt, ik geloof je direct.
Ik twijfel of je een PCI grafische kaart hebt. Die worden zover ik weet niet meer gemaakt.
Dat is dus de grafische kaart uit het begin van PCI (na vesa localbus). Ik heb er nog een paar en je ziet ze nog wel eens bij kringloop winkels.


En wat je op school hebt getest weet ik niet, maar het lijkt me ijzersterk als jij beeld krijgt zonder processor. Volgens mij kan een moederbord niets zonder processor.

En dat er PC's zijn met onboard grafische kaart, ja dat is me bekend.
 
Laatst bewerkt:
PCI grafische kaarten worden nog verkocht maar zijn schaars (heb er onlangs nog een aangeschaft).
Vooral de professionele kaarten (500€+) zie je nog wel.

Zonder processor komt-ie niet eens door de POST heen...
Wordt er zonder een processor wel een POST gestart eigenlijk? Volgens mij schiet 'ie dan direct in de stress.
 
Laatst bewerkt:
Soory dat kan echt niet hoor. dat weet ik zeker (zie rode tekst)

zelfs zonder processor en videokaart en ram en hardeschijf moet je beeld krijgen ik heb het zonet bij mijn werk nog getest

Waar sluit je dan je beeldscherm op aan ?

Wizzard of Oz ???
 
Wordt er zonder een processor wel een POST gestart eigenlijk? Volgens mij schiet 'ie dan direct in de stress.

Nee, daarom.:p
Systeem kan trouwens wel draaien zonder CPU, fans kunnen draaien en lichtjes en dergelijke, iets lastigers lukt niet.
 
ik heb een probleem met mijn mobo gisteren had ik een hardeschijf die steeds om de zoveeltijd uitviel ik dacht probeer even een ander stekkertje
Wat voor stekkertje heb je geprobeerd?

maar nee hij deed weer hetzelfde dus ik dacht probeer de zelfde als eerst maar weer en toen kwam er allemaal rook uit de harde schijf en sinds dat gebeurt is krijg ook geen beeld meer iemand een idee wart dit is processor koeler draait wel als hij aan is en voeding ook :thumb:
Je begrijpt toch wel dat een computer geen rookmachine is?
Als er dus rook uit een computerkast komt, dan is er 99,9999999% kans dat er iets kapot is gegaan.

Weet je zeker dat de rook niet uit je voeding is gekomen? Want rook uit een harde schijf heb ik nog nooit meegemaakt.
 
nee voeding doet het in andere pc nog wel

en ik heb nog een andere pc staan die doet het wel zonder processor want zonder procesoor kan ik gewoon in de bios komen

en ik heb 100% zekr pci-express dus geeen!!!!!!!! OUDE VIDEOKAART

maar ik denk toch dat het moederbord kapot is
 
nee voeding doet het in andere pc nog wel

en ik heb nog een andere pc staan die doet het wel zonder processor want zonder procesoor kan ik gewoon in de bios komen

en ik heb 100% zekr pci-express dus geeen!!!!!!!! OUDE VIDEOKAART

maar ik denk toch dat het moederbord kapot is
Het schijnt idd zo te zijn dat je op sommige moederborden zonder processor in de bios kan komen...
Dus jij hebt er kennelijk zo een op je werk.
Maar meestal kan dit dus niet!

Ik zou je als advies geven om een expert in te schakelen. Een bedrijf bijv
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan