moederbord dood? (of voeding)

Status
Niet open voor verdere reacties.

marijnhur

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2004
okey

ik heb hier een pc staan die ik lange tijd niet gebruikt heb.
dus wil ik hem weer eens aansluiten reageert hij op niks.
Dus: als ik de stroom er op zet en de power knop indruk gebeurt en niks.

ik heb geprobeerd alle onnodige dingen er af te halen (scsi kaart, netwerk kaart, 1 geheugen module maar,etc)

hoe kan ik testen of mijn voeding kapot is?
of ligt het aan iets anders?

alvast bedankt:thumb:

zitten alle stekkers vast en zie het lampje van je mobo branden is het een geschakelde voeding geef wat meer info

en probeer met een goedkoop duspeltje de spanning te meten dus de 12 v etc dit doe je via je molexxen

Ander batterijtje proberen.

Voeding kun je testen door de groene draad, even kort te sluiten met een zwarte, dan zou de ventilator moeten gaan draaien.

De pinout.

kijk eens of er veel stof tussen de stroomkoppeling van de draad zit. (dus waar je de stekker naar het stopcontact in je pc zet).
en verwijder dit zonodig en kijk ook even of er in de hele pc niet teveel stof zit.

okay

mijn voeding is: naamloze switsching power suply lca350atx
maar die werkt (ik heb de tip van lange pier geprobeert)

verder van die batterij: zijn dat speciale batterijen of moet ik die ff uit deze comp trekken.

verder goed alles uitgestofd

een vraag:

wat zijn de minimale omstandigheden (dus wat moet er aangesloten zijn) om ook maar een lampje brandend te krijgen op het moederbord.
Ik heb nu alleen moederbord en videokaart maar als ik de stekker der insteek gebeurt er niks, evenals ik op de powerknop druk.

enne wat is nu een switching power suply?

bedankt voor de reacties
en
alvast bedankt:thumb:

de voeding moet aangesloten zijn en dan een videokaart of geluidskaart en een Processor natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan