moederbord drivers installeren hoe? :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvilAnsem

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2005
Hey

Ik weet maar niet hoe ik drivers(chipset?) moet installeren van mn moederbord.
Ik zie overal dat het gevaarlijk is ofzo :S
Weet iemand of ik mn moederbord moet updaten of niet?
Ik heb een Asus MB A8N-SLI 939 AMD Athlon moederbord.

De driver voor je chipset installeren is juist niet gevaarlijk, maar juist aan te raden. Ik denk dat je in de war bent met het Bios te flashen(updaten), daar ziet wel enig risico aan. Dit hoef je ook niet te doen zolang de pc goed werkt.

Je zal op de site van Asus de chipset driver kunnen vinden. Helaas is die momenteel weer eens niet te bereiken.:(

Hallo,

Ik wil ook graag mijn moederbord updaten. Ik heb een Asus P5ND2-SLI Deluxe.
Is hier ook een Chipset voor? En hoe kan ik zien hoeveel bit mijn XP is?

mister 9 zei:
Hallo,

Ik wil ook graag mijn moederbord updaten. Ik heb een Asus P5ND2-SLI Deluxe.
Is hier ook een Chipset voor? En hoe kan ik zien hoeveel bit mijn XP is?
Elk moederbord heeft een chipset, dus die van jou ook.:)
Ga er maar vanuit dat je met een 32 bits Windows werkt, anders had je wel geweten dat je met een 64 bit Windows werkt.
Blijf aub wel even bij je eigen topic:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=240159
;)

@EvilAnsem,
Ik ben ze even aan het downloaden en kijken wat je moet doen. Ik heb zelf geen Asus moederbord, dus moet even kijken.
Het kan wel even duren, want de download snelheid is niet echt groot bij Asus.:(

Laatst bewerkt:
ja dat zie ik :D
Wat doen drivers van een moederbord?
Zie ik straks echt verschil zodra ik ze installeer?
Is er kans dat er iets verkeerds gaat of dat de nieuwe drivers mn computer alleen maar slechter maken?
Ik heb de chipsets zelf even gedownload en gekeken wat er in stond en daar staat gwn een setup.exe
moet ik die gwn starten?

Laatst bewerkt:
De driver zorgt er voor dat de chipset goed kan werken met de rest van de hardware, niet altijd zul je verschil merken, maar het is wel belangrijk deze te installeren. Onder andere is het voor de support van je USb poorten bijvoorbeeld.

Als er gewoon een Setup.exe instaat kun je die gebruiken om de driver te installeren.:) Na installatie de pc opnieuw opstarten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan