Moederbord drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pauldo

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2003
Berichten
45
Ik zit met een klein probleempje
het begon allemaal toen ik met mijn broer een netwerk heb gemaakt. ik had windows 98 maar kon niet bij hem in zijn folder komen, dus ik zet w2000 op mijn computer (mijn broer had al w2000). ik kom nu gewoon in zijn shared folders maar ik kan mijn beeldscherm settings niet veranderen. dus nu zit ik vast met een 16 BIT en een resolutie van 480 bij 600 ofzo. nu kan ik niks meer aan spellen spelen. (het is trouwens een on-board videokaart)
Maar ik heb nog wel een resore cd van mijn computer (packerd Bell) voor w98. maar als ik alles restore ben ik alles weer kwijt.

In mijn hard-ware overzicht staat deze: "Intel 82443BX Pentium (r) II Processor To AGP Controller" met een uitroep teken gemerkt.

Dus om een lang verhaal kort te maken: Hoe kom ik in hemels naam aan driversvoor mijn moederbord of videokaart.

Alvast bedankt.

Paul
 
Hallo.........

Je moet even uitzoeken welk type mobo je hebt. Als je dat weet kan je via google de juiste driver downloaden.


Het is echt veel simpeler dan je denkt :)

Overigens, dat netwerkje kan ook gewoon onder 98 en 2000.


succes

groet
Harmen
 
als je via apparaat beheer naar eigenschappen gaat van het onderdeel waar dat uitroep[teken staat. En je gaat het stuurprogramma bijwerken dan kan je hem laten zoeken op die cd. Het is alleen de vraag of die werkt onder 2000.........
 
hoi zoek ff op het internet dit programmatje
AIDA32 (enterprise System informatie)dit progr laat alles zien wat er in jouw computer zit
succes groetjes weetje
 
Ik vind het wel een intressante discussie mischien........

iedereen zegt maar download dat proggie(ik ken het verder niet)

maar als je het mij vraagt is het alleen maar meer vervuiling op je pc en als je hem even opschroeft weet je vaak ook genoeg........



meningen??

groet
Harmen
 
Is goed maar als jij nog met het openen bezig bent heb ik de nodige softwaredrivers al gevonden met dit programmatje
Trouwens als je een progr niet goed vind gooi je hem toch zo weer van de schijf
groetjes weetje(einde discussie)
 
Persoonlijk geef ik harmen_666 gelijk. Even openschroeven is niet zoveel werk, en als het toch open is schrijf de rest dan ook even op.
Veelvuldig installeren en verwijderen van allerlei proggie's levert uiteindelijk een langzamer systeem op.
 
Is volgens mij nog veel gemakkelijker om even de BIOS-string te noteren die je bij het opstarten linksonderaan kunt zien. Hiermee kun je in Google meestal direct je moederbord vinden. Knip die string wel in stukjes en ga daarmee zoeken. Als je je mb eenmaal weet, dan kun je bij de fabrikant meestal wel de chipset drivers voor W2000 downloaden.
Overigens is het altijd wel zinvol om eerst de juiste drivers te zoeken voordat je een ander OS installeert. In Win98 had je de meeste informatie zo kunnen vinden. Ook is het verstandig om wat meer van je systeem te weten dan dat er een moederbord en een videokaart in zitten. En met zo'n tooltje kun je redelijk nauwkeurig uitzoeken wat er in zit. Kan nooit kwaad om dat te noteren voor de volgende keer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan