moederbord en geheugen vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

marvy

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2000
Berichten
396
ik ben wat aan het rondsurfen voor info voor een nieuwe PC in elkaar te knutselen , heb al beslist dat ik voor AMD ga maar ik kan maar niet beslissen welk moederbord ! de ene raadt mij af om onboard sound de andere raadt het weer af ...wat is juist SATA en welk soort geheugen moet ge kiezen bij welk soort moederbord ?
Kunnen jullie mij iets bijbrengen?
merci :-)
 
als je een mobo hebt met bijv. de ac97 aan boord EN je stelt geen superhoge eisen aan je geluidskaart, dan is een onboard geluidschip niet verkeerd. Aan de andere kant kost de S.blaster live! 5.1 momenteel zo weinig, (enkele tientjes). dat je het daarom niet hoeft te laten om een losse soundcard te kopen.

Er zijn heel, heel veel merken mobofabrikanten. Enkele bekende, (betere?) zijn toch wel: Abit, Aopen, Asus, MSI, Epox, Gigabyte.

Momenteel is DDR 2700 vrij gangbaar. De winkelier zal je ongetwijfeld bij het door jou gekozen mobo het best te gebruiken geheugen aanbevelen.

Kijk voor achtergrondverhalen bijv. eens op deze Nederlandstalige site :

http://www.hardwareinfo.net/

en klik achter het blauwe pijltje op: "Bekijk alle reviews...."
 
Laatst bewerkt:
helemaal eens met Pasja. Maar de primaire vraag is ook hier weer: "wat wil je ermee gaan doen?"
Vervolgens de tweede vraag:"wat mag het kosten?"
Het is altijd mogelijk om binnen eender welk budget een zo goed mogelijke configuratie op te stellen voor een bepaald doel maar in PC land geldt wel "hoe hoger de eisen hoe hoger de prijs".
 
ik ben het met die andere 2 voor mij eens...wat wil je dermee doen en wat moet he kosten? mobo zou ik asus ofzo doen, zijn wel goed en geheugen hangt der ook vanaf wat je wilt doen...rimm is heel snel geloof ik, maar ddr is ook goed geloof ik...
en wat betreft die soundcard: ik had geen onboard gedaan, ik hoor allerlei problemen daarmee (met drivers e.d.)...en een 'losse' soundcard kost weinig duzze...
veel suc6 :thumb:
 
Ik heb een AMD Athlon. MSI moederbord met onboard AC97 en ik heb Windows XP.
De update krijg ik er niet op van MSI. Ik vermoed dan ook dat dit mijn afsluitprobleem veroorzaakt. :(
En vervolgens hoor ik bij de buurman dat het veel mooier klinkt dan bij mij.
Het is maar dat je het weet ;)
 
Elisa,
zonder een nieuw item te willen starten binnen deze, maar WAT lukt niet bij jouw MSI? Ik heb nl ook een MSI plankje (K7T266 PRO-A) en ik vind dit bordje, t.o.v. al mijn vorge bordjes, qua updates een verademing ?
 
Zodra ik em installeer krijg ik een foutmelding en de boel loopt finaal vast. Nu 3 keer geprobeerd, ik stop er mee. Dan maar hard uitdoen. :mad:
 
Ik zou een mobo gigabyte nemen 7 serie en een amd 1700 xp cpu + ddr geheugen 512 liefst.
Dan draai je lekker en niet duur.
groet Willem
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan