Moederbord functioneert niet HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

~gijluiaard~

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2003
Hallo,

Mijn moederbord functioneerdt niet naar behoren. Ik heb de pc naar een pc-zaak gebracht, er is een nieuw bord ingezet. Nu doet hij het weer niet. Bij het opstarten is er geen reactie (kan niet in BIOS, geen reactie van pc op beeldscherm). Wat kan er fout zijn? Is er misschien kortsluiting van een ander (rand)apparaat op het moederbord? Of ligt het aan mijn illegale Windows XP?

Bedankt,

Philip

Werkt je voeding wel? Zie je wel lampjes op je MOBO branden?

MVG.

Armand

het moederbord deed het eventjes, en toen stopte hij ermee. in de BIOS liep hij vast, en nogmaals bij media player, dit maal onoplosbaar. bij opstarten pc niets anders dan zwart scherm.

geef eens wat specificaties van je systeem (merk en type mobo, video, geheugen hdd, hoeveel watt is de voeding)
Anders eens proberen het systeem 'basic' te maken, dus alleen mobo, videokaart, geheugen, harddisk (of alleen floppie mag ook) en kijk wat er dan gebeurt.

Probleem is opgelost!

Het probleem kwam als volgt:

De koeler was kapot, hierdoor was het moederbord kapot gegaan. PC-winkel heeft er een nieuwe ingezet, maar weer zwart scherm en geen reactie. PC-winkel heeft nog eens gekeken en wat bleek, processor kapot. Nieuwe processor ingezet, alles doet het goed! (Voor wie denkt dat het eerste moederbord ook goed was, het was écht kapot).

Het enige voordeel is dat ik nu het dubbele geheugen heb en mijn processor is van 1,7 naar 2,0 ghz ge-upgrade.

Bedankt voor de reacties

Philip

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan