Moederbord geen stroom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

skoerfy

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2003
Hallo,

Ik ben bezig met een oude pc inelkaar te zetten, die een aantal jaren op de zolder heeft gelegen.

Er zit een Soyo 5EHM v1.2 moederbord in.
Hij heeft het even gedaan maar gaf telkens allerlei foutmeldingen aan, na installatie van windows '98 en na het opstarten belande hij steeds in de veilige modus en daar kwam hij niet meer uit.

Vanmorgen zette ik hem weer aan en toen deed hij helemaal niks meer.
Zelfs de stroomvoorziening deed het niet meer.
Ik heb toen het moederbord eruit gehaald en deze alleen van stroom voorzien door AT Power en alle andere onderdelen verwijderd.
Maar dit werkte niet, zelfs de ventilator ging niet draaien.
Haalde ik de AT Power stekkers eruit en zette ik de pc aan dan begon de ventilator van dat stroomkastje wel te draaien. Dit een aantal keren geprobeerd te hebben heb ik hem aan mijn eigen pc gelegd. Deze werkt met een ATX Power maar dit mocht ook niet baten.

Er zit 3v Lithium battery op het moederbord, zou die leeg zijn of is dit een kwestie van een breukje ergens op het moederbord?

Iemand enig idee?

Groetjes Ilona.

Laatst bewerkt:
Niet dus, want als ik mijn moederbord aan de voeding van mijn eigen pc koppel, dan werkt het dus ook niet. Dan werkt de voeding van mijn eigen pc ook niet. Koppel ik die voeding weer terug aan mijn eigen moederbord, dan werkt het allemaal wel.

Geen bolle condensatoren? alle text nog op de spanningsregelaars? dus niet eraf gebrand?, ander batterijtje geprobeerd? ander geheugenreepje geprobeerd?

Nog steeds niets, mobo overleden, lees, de chipset.

Het moederbord is nog heel plat geen bollingen te zien
Tekst op de regelaars? waar kank die vinden? ik zie nergens brandvlekjes of iets.
Dus het zou aan die ene batterij kunnen liggen? die 3 volts batterij op het moederbord. Wat doet die batterij nou precies dan?
Zou het aan die geheugenstrip kunnen liggen dan? wat heeft die nou met de stroomtoevoer te maken?

Nou, als alles goed is, en hij doet het toch niet, tja.:confused:

Batterij is er voor de bios instellingen te bewaren, maar als deze stuk is, en een kortsluiting geeft, doet niets het, idem dito voor een geheugenlatje.

Oke, dan gaak maar eens beginnen met dat batterijtje te verwisselen.
In iedergeval bedankt voor de tips!

Ik was laatst bij de kringloop en daar stond een leuk pctje voor €35,00 en deze was kwa onderdelen en snelheid etc. nog beter dan onze oude.
Dus heb ik deze maar meegenomen en hij loopt als een tierelier.
Wat ik met het oude moederbord ga doen weet ik niet, ik denk dat ik hem maar weg doe...
Bedankt voor al jullie hulp en oplossingen, maar zoveel verstand heb ik er nou ook niet van...:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan