Moederbord - harde schijf/cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

lollige

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Berichten
951
Hallo
Ik heb eeeiindelijk een computer gekocht, een goede, maar ik moet 'm zelf nog in elkaar zetten... Nou heb ik op 't moederbord 2 van die connectors waar zo'n stekker in kan die ook in je harde schijf en je cdrom drive moet en een voor floppys, en ik heb 2 kabeltjes met allebij 3 connectors.. bij de computer kreeg ik een cd/dvd driver en een harde schijf, maar ik wil er zelf nog een brander bij zetten... In mijn handleiding van mijn moederbord staat wel heel veel maar ik kan er niet veel uithalen, maar iniedergeval heb ik en primairt IDE connector ( PRI_IDE) en een ITE IDE connector (PRI_EIDE)
Moet ik nu nog opletten dat ik bijv. de cdrom driver en brander bij elkaar zet op de eerste en de hd op de tweede voor samenwerking ofzo of maakt het helemaal niks uit???
Doaghe
Lollige
 
Op zich maakt het niet heel veel uit. Als je maar wel oplet om de harde schijf op master te zetten. Ik zou dan de brander op de 2e IDE poort zetten samen met je dvd-rom. Zet wel de brander om master en de dvd-rom op slave.
 
Hoe zet ik de brander op master en de andere op slave?? moet dat in de bios of moet ik dat nu al doen?
 
OP de dvdrom en brander zie je dat op de behuizing ergens staan. Je moet dan een linkje naast de plug waar je de ide kabel insteekt omzetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan