Moederbord hulp gezocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bravia

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2008
Hoe zie ik of mijn moederbord een bepaalde videokaart aankan?:confused:Ook wil ik zien of ik er een quadcore op kan doen.

Heb namelijk (nog) niet zoveel verstand van moederbords. Als iemand nog iets weet waarop ik moet letten bij de aankoop van een nieuw moederbord hoor ik het graag:thumb:

Laatst bewerkt:
Bezoek de site van de Moederbordfabrikant en kijk dan bij CPUsupport welke processor er zowieso in kan.
Kijk dan ook even naar het door de fabrikant ondersteunende geheugen (RAM) ..

En je kan als laaste gewoon bij de specificaties zien welke (type) kaart er in past, PCIe16komt volgens mij het meeste voor ..

Gewoon bij de specificaties van je moederbord kijken.

Wat betreft de CPU moet je kijken welke soorten je mobo aankan. Dit is belangrijk omdat de chipset enig 'inzicht' nodig heeft in de architectuur van de cpu om deze dus foutloos te kunnen gebruiken.

Voor de videokaart moet de interface in orde zijn. En de snelheid/communicatie.

Het probleem is dat je bij een moederbord op echt alles moet letten omdat je alles moet kunnen aansluiten op het moederbord en dus alles er compatibel mee moet zijn.

Je kan dus best alle specificaties van de mobo's eens grondig doornemen en als er iets is dat je niet begrijpt kan je het hier vragen.

Om je gerust te stellen: niet alles is noodzakelijk om compatibel te zijn of te begrijpen omdat er ook dingen zijn die afhankelijk zijn van andere zaken. De chipset bijvoorbeeld moet goed overweg kunnen met alle overige componenten. In principe kan je de chipset dus negeren en kijken naar alle overige compontenten. Moederborden met eenzelfde chipset zijn meestal vrij vergelijkbaar.

Bedankt voor de info!!:thumb: Als ik iets niet snap vraag ik het wel:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan