Moederbord is aan het verbranden!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shredder

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2007
Systeem;

Intel core 2 duo E8500
Asrock G41m Gs-3
4 Gb ddr3 1333 Mhz
Gtx 550 Ti
Antec Bpu500w

Probleem;

Ik heb vandaag een nieuwe micro atx kast binnengekregen. Toen ik mijn systeem uit de oude kast haalde om vervolgens opnieuw in te bouwen zag ik dat de grootste connector voor de voeding op het moederbord een beetje zwartgeblakerd/gesmolten was. Dit was alleen zo bij een hoekje, en het moederbord zelf was ook een beetje zwartgeblakerd. Nu heb ik merkwaardig genoeg nog nooit problemen met dit moederbord gehad, en ook nog nooit een brandlucht waargenomen. En ik heb dit moederbord al bijna een jaar!

Hoe is dit mogelijk, en kan ik mijn systeem gewoon weer inbouwen zonder iets te veranderen?

Alvast veel dank!

http://www.afbeeldingenuploaden.nl/uploads/765320Foto0085.jpg
http://www.afbeeldingenuploaden.nl/uploads/295593Foto0088.jpg

Waarschijnlijk is hier niet echt een probleem door jou, maar is het een "probleem" uit de fabriek. Eigenlijk meer een foutje tijdens het solderen denk ik. Maar je kan je moederbord gewoon inbouwen hoor!

Zou zoiets, dus niet meer inbouwen. Indien het doorgaat en je bent er een keertje niet bij, mogelijk kortsluiting, met eventuele gevolgen van dien.

Hallo

Je vermeld niet of je destijds dit systeem kant en klaar hebt gekocht , of zelf hebt gemonteerd.

Volgens de symptomen , is er links v/d blauwe i.d.e. connector een sluiting gebeurt.

Daardoor zijn de koperbaantjes veel te heet geworden , waardoor deze zelfs zijn losgekomen van de printplaat.

Of deze zijn onderbroken , is te controleren d.m.v. een multimeter.

Persoonlijk zou ik dit niet meer vertrouwen.

Indien je dit motherboard nog wil verder gebruiken , dien je op z'n minst de losgekomen printbaantjes te stabiliseren (2 comp. lijm) en de oorsprong van deze schade te achterhalen.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan