moederbord kapot?!?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacodemooij

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Ik heb van de week een nieuwe pc gekocht.

Ik heb een ASUS A7V8X gekocht met een amd xp 2200+.
Ik heb alle draadjes (ledjes, powerknop, etc.) goed aangsloten, daar ben ik 100% zeker van. Maar als ik de pc aan zet heeft alles wel stroom, maar krijg ik geen beeld en geen piepjes (!!).

Ik heb daarna alles langzaam aan losgekoppelt, maar dan kom ik er op uit dat als ik alleen het moederbord heb aangesloten nog steeds geen enkel piepje te horen krijg...

Betekent dit dat het moederbord kapot is en kan dat mijn fout zijn geweest?? !?!?

gaat je cpu fan draaien?

als je ook geen piepjes krijgt als je de processor en het geheugen en alles eruit laat, dan is je moederbord kapot... (of de speaker natuurlijk)

Moederbord en voeding zijn niet vervangen, dus ik stel voor dat je de voeding even vervangt door een andere.

Mijn cpu fan gaat wel draaien...

Alles krijgt wel stroom, dus heeft het dan zin om de voeding te vervangen??

Niets is uitgesloten, dus om helemaal zeker te zijn kan je ook een andere voeding proberen.

Dit zou trouwens ook aan de CPU kunnen liggen.

Ik zal het dan eens met een andere voeding proberen.

"Dit zou trouwens ook aan de CPU kunnen liggen."

Ik heb dus ook nog getest zonder dat er een cpu in zat, nog steeds geen piepjes, geeft dat dan geen zekerheid dat het aan het moederbord ligt?

Nee, het kan zijn dat ie gewoon niets doet zonder CPU. Je hebt toch wel steeds de koeler (minstens de heatsink) erop gezet veronderstel ik?

Om helemaal zeker te zijn zou je CPU, geheugen en voeding moeten kunnen testen (vervangen). Als je zelf geen reserve-onderdelen hebt zou ik er eens mee naar een PC-boer stappen.

trouwens, Het HDD ledje op de kast, blijft steeds branden als ik de harde schijf heb aangesloten.. zegt dat misschien nog iets?

weet je zeker dat je de processor er goed in hebt zitten?
Ik heb namelijk hetzelfde gehad, en bij mij bleek dat de processor er verkeerd inzat(een pinnetje maakte niet helemaal goed contact ofzo), en ik had dezelfde symptonen.

Ik heb zelf recent vergelijkbare problemen gehad doordat er een paar jumpers ontbraken, ze zaten simpelweg er gewoon niet op. Die heb ik er toen handmatig bij moeten zetten. Toen werkte het :thumb:

Ik heb onlangs hetzelfde probleem gehad, de spanning bleef er op staan maar ook geen piepjes en geen beeld, bij mij was de processor kapot, ik heb vervolgens alle hardware op een ander werkend systeem getest en ben er zo achter gekomen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan