Moederbord kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pc-freak1

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2006
hallo,

heb hier een oude p4 staan.
als ik deze aan zet geeft ie aan: Fout tijdens laden van besturingsysteem.
mij werd gezegd dat het moederbord kapot kon zijn.

wat denken jullie??

Zoals het daar staat, zet windows opnieuw erop, heeft toch niets met je moederbord te maken, het is een softwarematige melding.

nee dat kan helaas niet zo makkelijk,

heb er een cd van windows 98 in zitten en dan geeft ie aan:

Run-time error R6001
- null pointer assigment

Geheugentoewijzingsfout
Kan command niet laden.
Het systeem is gestopt.

Iemand ideeen>??

Robert

Kijk eerst eens met een opstartflop, met cd ondersteuning, en dan met fdisk, of er wel een harde schijf inzit, en/of deze wel werkt, en/of gepartitioneerd is.

Er zit wel een hardeschijf in.

Er staat zelf een windows xp versie op.

ik heb hem 1 keer opgestard gekregen in veilige modus en 1 keer in de gewone modus.

Je hebt er eerst een cd van windows 98 ingestopt, en je verteld nu, dat er XP op staat, wat wil je doen met die cd van 98 dan?

Zul je toch eerst de non dos partities moeten verwijderen, en er FAT32 partities van moeten maken, 98 leest geen NTFS partities, die er denkelijk opstaan.

Je kunt ook geen autoband verwisselen met een fietsband.:confused:

bij fdisk loopt het hele systeem compleet vast ik moet hem dan resetten wil ik er wat op kunnen doen.

dit gebeurd nog elke keer zo.

En de c drive is de ramdrive.

dus het lijkt er op dat ie de hardeschijf helemaal niet ziet.
dus of de hardeschijf of het moederbord (ide controller) is kapot denk ik dan.

De alle eerste keer dat ik die pc weer aan zette bleef ie hangen bij het windows xp boot screen.

Kan iemand mij zeggen wat ik nog kan proberen, en of wat kapot is??

Robert

Iemand reageert niet, doe ik het wel even.

Hang er even een andere schijf in, weet je het zeker, dan wel met een andere ide kabel, en op poort 1, en niet op poort 0.

heb met 2 andere schrijven geprobeert precies het zelfde resultaat...

Dus dat betekend dat het moederbord (ide controller) kapot is???

Ook op de andere poort, met een andere kabel?

Ide poorten gaan niet zo snel kapot, die zit in de southbridge, met de andere bus controllers, meestal doet dan het hele bord niets, of het moet een Pcchips bord zijn, die hebben dat euvel wel vaker

En je hebt er al van opgestart, toen deed hij het wel.:confused:

Ook al een biosreset gedaan?, en worden de schijven automagisch herkent in de bios, of moet je ze handmatig laten zoeken, bij de wat oudere borden, van toepassing.

Welke melding krijg je nu?

ik ga het vanavond proberen moet nu ffkes eten.

ik laat het je meteen weten!!!

Hallo,

ik heb de bios gereset.
maar hij doet nog steeds het zelfde.
en de schijven staan op auto...

Nou, ik ben uitgel..., maar, van de vele moederborden die ik door mijn handen heb gehad, waren er 2 met een defecte ide poort, beide een PCchips, maar ja, alles kan.

Alhoewel je bij opstart dan ook een melding zal krijgen, dat er geen harde schijf wordt herkent, of dat er überhaupt niets wordt herkent, en je ook geen cdrom hebt, die wordt dan ook niet aangegeven, en zal dan ook niet werken.

Ik laat het verder over aan "iemand".

Hallo

Nog iemand die een poging onderneemt.

Om een i.d.e. pooort op een motherboard bye... bye .. te helpen dien je al heeeel wat stommiteiten uit te halen .

De vermoedens gaan dus uit naar iets anders .

Zijn :

I.d.e. flatcables korrekt aangesloten en in orde ?

B.i.o.s. batterij niet leeg ??

Een oude p4 ... ??? zo bestaan er tsja .. duizenden ... iets meer info .. ???

Het opstarten d.m.v. bootdisk met c.d. r.o.m. ondersteuning al geprobeert.zoals eerder al is vermeld ???

Geeft de voeding nog al zijn korrekte uitgangsspanningen ..???

Kontroleer deze even d.m.v. multimeter of oscilloscoop of laat deze voor u controleren.

Mits dit een "oude p4" zonder verdere info betreft... en al het bovenstaande echt o.k. is , dan is het volgens mij ...exit ...

Peter

Je hebt nu je BIOS gereset lees ik hierboven, probeer nu eens op te starten met de Windows cd & laat de installatie een partitie aanmaken op je HD. Kijk of de installatie doorgaat, zo niet vermeld de precieze foutcode dan eventjes hier, misschien kunnen we je dan verder helpen.

als ik met fdisk een partition wil maken loopt de pc helemaal vast...

En de pc wil helemaal niet meer van de cd booten...

Ik denk toch dat de ide controller is overleden...

okay

ff rustig aan:

als je de windows cd er in stopt en daarmee start
wat gebeurt er dan PRECIES?

als ik dan een partitie wil maken loopt het helemaal vast.
Als ik de pc zonder windows cd opstart loppt ie vast bij het bootscreen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan