Moederbord Kapot??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoge0051

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Hallo, Ik ben nieuw hier maar zal snel to the point komen:

Mijn Probleem is dat mijn pc gewoon NIKS doet,

- de pc gaat wel aan
- fans draaien
- HDD op DVD krijgen spanning
- MOBO krijgt spanning(ledjes branden)
- krijg totaal GEEN beeld, monitor blijft in stanby staan
- aan/uit + reset knop werken wel

Iemand een idee wat het kan zijn??

Mijn systeem:

ABIT IB9 MOBO met socket 775
P4 HT proccessor
1024 mb ddr2
asus 256mb pci express video kaart

MOBO krijgt spanning, ledjes branden, welke ledjes?

Overigens werkt een mobo ook niet met kapot geheugen, indien zonder, zouden er biosbeeps moeten komen.
Ook een defecte batterij, kan het opstarten van het mobo verhinderen, alhoewel dat niet zo vaak voorkomt.

Probeer eens op te starten met alleen de processor, krijg je dan biosbeeps?

heb alleen mobo met processor geprobeerd, er branden 2 ledjes op het MOBO, 1 dat er spanning op staat en 1 gaan aan zodra ik de powerswitch indruk, de fans gaan dan draaien en er gebeurd verder niks, geen bios beeps, geen beeld, alleen 2 ledjes en de draaiende fans.

MOBO krijgt spanning, ledjes branden, welke ledjes?

Overigens werkt een mobo ook niet met kapot geheugen, indien zonder, zouden er biosbeeps moeten komen.
Ook een defecte batterij, kan het opstarten van het mobo verhinderen, alhoewel dat niet zo vaak voorkomt.

Probeer eens op te starten met alleen de processor, krijg je dan biosbeeps?

Hangt er wel en speakertje aan?

En wat doet hij zonder de processor?, die ook de boosdoener nog kan zijn, alhoewel dat veel minder voorkomt dan een moederbord, meestal krijg je een lange ononderbroken piep, of een korte, zonder proc.

Als er ledjes op aangaan, staat en power op, en de andere is meestal voor het geheugen, rood zonder, of kapot geheugen, die van kleur veranderd in groen of geel, voor goed geheugen.

zonder processor doet hij helemaal niks, dan reageerd de powerswitch zelfs niet meer. er zit wel een speakertje aan en er zit een rood ledje op die aangeeft dat er spanning op staat en een geel ledje die aan gaat zodra ik het systeem opstart.

Had je het geheugen er ook uitgehaald? dus echt helemaal kaal?
met alleen de speaker en voeding?

Opstarten met alleen de proc, en je krijgt geen beeps, en zonder, ook geen biosbeeps, denkelijk moederbord overleden.

dat is dan ook wat ik denk.. controleer het nog 1x.. iig bedankt

gr mark

dat is dan ook wat ik denk.. controleer het nog 1x.. iig bedankt

gr mark
Hoi

Wat lange pier zegt is haast wel 100% zeker wanneer je alles eraf hebt en je hoort geen enkele piep dan kan je je mobo wel begraven.
Laat je nog ff wat weten of deze conclusie de juiste was aub ........nixs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan