Moederbord kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinando

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2007
Nadat gisteren de stroom erbij mij thuis even af is geweest, en mijn computer dus ook geen stroom kreeg, blijft mij pc opnieuw opstarten. Het beeld blijft zwart en ik hoor geen piepjes, alleen hij maakt een krakend geluid en start dan opnieuw op...Kan het zijn dat mijn moederbord kapot is? Het gaat om een HP pc die +- anderhalf jaar oud is

welke stekker? de stekker die in de computer zit, of de stekker die naar het stopcontact gaat

inmiddels een beetje lopen proberen met de pc, maar als ik mijn videokaart eruit haal en dan de computer aanzet dan blijft de pc wel lopen. Wanneer ik mijn videokaart er dan weer in zet dan komt het probleem weer terug, is mijn videokaart naar de knoppen of toch het moederbord?

Laatst bewerkt:
kan je eventueel wel in je bios komen?
Tijdens opstarten op een toets drukken die aangegeven staat.

Of heb je helemaal geen beeld meer?
Probeer het eens zo:
Haal je stekker eruit, haal het batterijtje eruit die op je moederbord zit.
Druk een keer op je aan/uit knop, doe het batterijtje terug.
Maak de sleuf van je grafische kaart goed schoon met ene zachte kwast of een borsteltje
plaats de grafische kaart, voorzictig plaatsen, niet te hard drukken.
Doe de stekker wer in de kast van je pc en start de pc opnieuw op.

Laat meteen even weten of dit een oplossing geeft

moet ik op de aan uit knop drukken als de stroom erop staat of zonder de stroom?

Heb alles gedaan zoals je beschreven had, alleen het beeld blijft nog steeds zwart (zie de bios ook niet).. de computer blijft ook opnieuw opstarten

het is zonder spanning op de pc

andere grafische kaart werkte ook niet zei je he?

das jammer, kennelijk zit er toch iets fout, het komt me bekend voor.

Kijk eens goed in je systeemkast.

Maak alles stofvrij, controleer ook je voeding op stof.

Stof zorgt wel vaker voor rare problemen.

Dus ook je Koeler van je processor (cpu) en je geheugenbankjes

nee dat dacht ik, maar de andere kaart past niet in het slot (AGP / PCI) maar alles is behoorlijk stofvrij, het vage eraan is dat als ik mijn videokaart er uit laat de computer goed werkt

hmmm, dan blijft hij aan?

ok, probeer eens een andere grafische kaart te krijgen ofzo....

bruin slot op je mobo is AGP

de kaart die ik eruit heb gehaald is kaart die bestaat uit 2 gedeeltes, en volgens de gegevens die ik op internet opgezocht heb is dit een pci express..

heel vaag idd als ik mijn kaart eruit haal dan blijft mij pc draaien, als ik hem er weer in doe dan start hij elke keer opnieuw op

hoe oud is de pc?

het lijkt me dat het aan de kaart ligt, is het mest voor de handliggend zo te lezen

stuur je pc gewoon op naar hp ze zetten er wel een nieuwe moederbord in (als je nog garantie hebt tenminste) anders zou ik er als nog niet zoveel mee prutsen..

heb er nu een andere videokaart ingezet, alleen nu blijft de computer draaien maar mijn beeldscherm blijft nog steeds zwart? hoe ken dat? hij heeft wel contact maar hij krijgt geen beeld door

dan is de ( pci-e , agp ) slot kapot.. dus je kan beter een nieuw moederbord halen als je tenminste de videokaarten wil gebruiken..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan