Moederbord kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denre9

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
hallo,
ik heb hier een pc staan. waarvan ik denk dat de moederbord kapot is. maar ik weet het niet zeker. ik weet zo niet wat voor moederbord het is.

als ik de pc aanzet. gaan de lampjes wel branden. ik hoor de ventilatoren ook wel draaien. maar ik krijg geen beeld. me beeld blijft steeds op stand by staan.

het is gebeurt nadat ik een andere ethernet kaart erin wou zetten. toen ik die andere erin had. deed de pc niks meer. toen heb ik de oude erin gezet. en nu heb ik dit probleem. kan het ook komen omdat ik dat heb gedaan dat er waaschijnlijk nog stroom op stond?

als jullie mij kunnen helpen...
thanks,

Denre.

kortsluitng gemaakt dus met dat kaartje erin zetten met stroom erop,dus ja mobo kan stuk zijn en nog meer :confused:

kortsluitng gemaakt dus met dat kaartje erin zetten met stroom erop,dus ja mobo kan stuk zijn en nog meer :confused:

mobo? srry ik ben slecht in computers:P moet ik dus een hele nieuwe moederbord kopen?

Nou, da's mogelijk ietwat té voortvarend geredeneerd. Trek die kaart er eens uit en probeer het dan nog eens, maar niet eerder dan:

een andere héél veel voorkomende oorzaak van dit euvel is even simpel als niet kostbaar:
check de VGA aansluiting op de achterzijde van de pc. Veelal zijn de schroefjes van de VGA kabel niet goed strak aangedraaid tengevolge waarvan de monitor geen signaal krijgt.

Laatst bewerkt:
Nou, da's mogelijk ietwat té voortvarend geredeneerd. Trek die kaart er eens uit en probeer het dan nog eens, maar niet eerder dan:

een andere héél veel voorkomende oorzaak van dit euvel is even simpel als niet kostbaar:
check de VGA aansluiting op de achterzijde van de pc. Veelal zijn de schroefjes van de VGA kabel niet goed strak aangedraaid tengevolge waarvan de monitor geen signaal krijgt.

als ik de kaart eruit trek doet hij nog steeds niks.. computer gaat wel gewoon aan. hoor alles draaien. maar beeld blijft op stand by.
alle schroefjes van de VGA kabel zitte er super strak in. dus daar kan het niet aan liggen.

kan het ook komen omdat ik dat heb gedaan dat er waaschijnlijk nog stroom op stond?

Je bedoelt dat de pc nog aanstond of dat alleen de stekker nog in het stopcontact zat?

Maak in elk geval de kast open en controleer alle kabels, kaarten enz. of ze nog goed vastzitten. (aandrukken dus)
Zeer waarschijnlijk zit je videokaart niet helemaal meer juist in het slot (dus niet de kabelaansluiting, maar de aansluiting op je moederbord)

waaschijnlijk net tog hij nog aan het aflsuiten was:o:o:o
dus hij stond ook nog aan denk ik. heb er niet echt goed op gelet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan