Moederbord kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickenannemiek

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Computer laat geen enkel beeld of melding op monitor zien na aanzetten. (alleen "no video-signal")

Monitor videokaart en -kabel doen het goed in/met andere PC. Andere videokaart in kapotte PC brengt geen oplossing.

Voeding lijkt goed: alle fans draaien.

Na aanzetten geen "piep". Was normaal na PC aanzetten wel een piep te horen.

Op moederbord geen enkel brandend ledje te zien (als die er op zit?)

Moederbord: MSI 865PE Neo2-V.

Heeft iemand idee waar ik nog naar kan kijken? Of is het moederbord overleden?

Hoi,

Ik zou de voeding nog eens proberen te testen voor de zekerheid

In plaats van een paar keer aan/uitzetten, zou ik eerder een ATX voeding reset proberen. Stroom eraf en de powerbutton voor een aantal seconden vasthouden. Zo is de stroom volledig weg uit het systeem. Daarna kijken of de pc wil opstarten.

PC stroom af. Aan/uitknop 10 sec ingedrukt. Stroom er weer op. Helaas geen resultaat.

Ik moet nog even bedenken hoe ik de voeding ga testen. Zal dan een voeding uit een andere PC moeten halen eerst.

Voordat ik een voeding uit een andere PC ga halen...

De fans draaien allemaal ( van de CPU, van de voeding en van de videokaart)

Toen de voedingskabels van de twee DVD-spelers en die van het diskettestation ontkoppeld. Alleen nog voeding aangesloten op de HD, het moederbord en de videokaart. Helaas, geen resultaat.

Kan het inderdaad zijn dat toch de voeding kapot is, ook wanneer de fans draaien?

Het kan dat de voeding te weinig stroom kan leveren om het systeem op te laten starten. Hierdoor kunnen de fan's nog wel gaan draaien, deze hebben relatief weinig stroom nodig.

Heb je er wel de goeie videokaart in. met PCI 8x.?
kloksnelheid?
Als je andere kaarten probeert,met verkeerde klok werkt het ook niet.

Las net review van dit bord,op google.

De videokaart was het probleem niet he...:confused:

De huidige videokaart doet het al jaren op dit moederbord goed en doet het in een andere PC ook nu nog prima. Ik schreef toch ook niet dat de problemen waren gekomen na het plaatsen van een andere videokaart.

Warander - Je hebt in een paar dagen Helpmij al een hoop berichten gepost zeg. Probeer je reacties wel een beetje zinnig te houden hier op het forum alsjeblieft en niet alleen maar "berichten scoren".

Oke.
maar als jij denk ,dat het alleen maar om berichten te scoren,heb je het toch mis ,hoor.
daar gaat het mij helemaal niet om.
maar goed,ik blijf er wel een tijdje af.
mag je het allemaal zelf uitzoeken.
heb ik weer meer tijd voor MIJN pc,s, en mijn vissen.O,nee, eerst mijn vrouw.

De voeding van een vergelijkbare werkende PC aangesloten op de kapotte PC.

Helaas nog steeds geen piep of foutmelding. Ook bij deze voeding draaien de fans, maar gebeurt er verder niks.

Ik heb wel eerder defecte moederborden (fabricagefout) meegemaakt bij nieuwe PC"s, maar ik kreeg dan of bij opstarten een foutmelding of het besturingssysteem liep vast of wat.

Iemand nog een idee?

Vandaag de voeding van de defecte PC uitgeprobeerd in een andere PC. En deze PC start met die voeding gewoon op.

Op het moederbord zie ik niet een gesmolten of verdacht iets. Ik hoop nog steeds dat ik de oorzaak vind. Een stekkertje?

Het moederbord / de PC doet dus echt helemaal niets. De fans draaien, maar verder niks. Geen piepje en geen melding op de monitor. Ook nog steeds geen brandend LED-je op het moederbord te zien.

Het heeft toch geen zin om andere zaken te gaan vervangen als bijv. geheugen?

Ik denk inderdaad dat het einde oefening van het moederbord is. Wat je wel kan proberen is het geheugen los halen en hem dan aanzetten. Misschien gaat hij dan wel piepen?

Hetzelfde kun je ook met de processor proberen

Allebei de geheugenmodules verwijderd, maar ook dit leidt niet tot "gepiep".

De PC is pas vijf jaar oud. :(

moederbord kapot.

Heb er genoeg gezien,met bolle condensatoren(de staande)opgeblazen.in de voedingslijn.

De handleiding van het moederbord doorgenomen, in de hoop daar nog iets tegen te komen, wat tot een oplossing kan leiden.

Maar nee, niets helaas. Na mijn conclusie, dat deze vijf jaar oude PC niet meer te repareren is, is deze week door de eigenaar een nieuwe PC gekocht. De defecte PC mag ik houden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan