Moederbord kapot?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daaf18

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2009
Hallo,
Ik zat laatst achter mijn pc en toen kwam ineens een blauw scherm tevoorschijn. Ik kan mijn pc niet meer opstarten want er blijft de heletijd staan: No drives detected. Ik denk dat dit dan ook het probleem is.
Ik heb ook al geprobeerd om met een andere harde schijf op te starten, dit lukte eerst ik kreeg mijn bureaublad tevoorschijn maar enkele minuten later kwam hetzelfde probleem weer tevoorschijne en was ik weer bij het begin.
Ik denk dat mijn moederbord kapot is (p5b).
En ik wou dan waarschijnlijk ook een nieuw moederbord kopen. Ik hoop dat jullie iets over mijn huidige moederbord kunnen zeggen en ik vind het niet zo erg om een nieuwe te kopen dat is niet zo'n probleem dus suggesties hoor ik graag (:.
Het moederbord dat ik wil daarmee wil ik ook wat gamen dus ik hoor het graag.

Ander vraagje.
Ik heb nu quadcore @ 2.33 ghz met ati 5770. En ik zat er te denken om inclusief dat nieuwe moederbord dan een i5 te kopen. Ik vroeg me af of dit verstandig was en waar voor het geld.

Mvg.
Daaf

Waarom een nieuw moederbord?

Hij start dus wel gewoon op via een andere hardeschijf? Dan kan je zelf toch je moederbord afvinken?

Ik zou voor de i7 gaan, die gaat na mijn mening toch iets langer mee. Maar kost wel iets duurder, ben je van het iets lagere budget ga dan voor de i5 en dan iets beter.

Okee dus volgens jou is het niet het moederbord. Ja kijk hij startte echt op voor 2 minuten met de andere hardeschijf die ik uit mijn oude computer had gehaald. Het ligt niet aan de HD want daar zit ik nu op hehe. Dus ik leg dan het probleem bij het moederbord want ineens kreeg ik zo'n scherm en krijg ik ook no drives detected. En ik heb de SATA draadjes al een paar keer omgewisselt enzo maar ik zie geen veranderingen.

het kan ook prima zijn dat de melding no drives veroorzaakt word omdat je ze niet in raid draait. dus dat zou dan niet uitmaken, die melding krijg ik namenlijk ook.

Tja nu je het zegt ik heb volgens mij wel eerder dat no drives gezien en dat hij inderdaad wel gewoon goed opstarten. Ik denk dat ik al die tijd niet echt bij stil stond. Maar wat zou dan het probleem kunnen zijn ?

Of is het slim om de pc gewoon bij mycom afteleveren? Want ik graag dat hij gemaakt word ;o

En hoeveel geld zou je denk ik ongeveer kwijt zijn aan arbeidskosten, want dit vind ik een beetje vaag bij dat soort winkels.

ik heb echt geen flauw idee, je kan het hun vragen. maar als hun het kunnen oplossen, ik bedoel ook dat het mij erg sterk lijkt dat je moederbord kapot is, crashen lijkt me eerder een probleem voor het ram of voor de harde schijf

het RAM zeg je? want aan mijn HD ligt het iedegeval niet daar draai ik nu met een pentium 4 op :P.

tja, probeer eens, te draaien op een geheugen kaartje minder, helpt het niet wissel ze dan om, en doe even een memtest, ik gebruik altijd de memtest op de ubuntu live cd

Okee maar hoe kan ik zo'n memtest doen als ik niet naar mijn bureablad kom :O

je start je pc op vanaf een ubuntu live cd en kiest dan ipv ubuntu starten kiest je dan memtest 86

Hmm okee, maar wat als dat niet werkt want ik kon mn pc ook niet vanaf Vista opstarten. Naja dat ging goed totdat ik te ver kwam

Hmm hij start nu op met 1 geheugenreepje, alleen hij vindt gewoon mijn oude HD niet.. Ik kan hem niet kiezen bij windows installatie.

Okee, ik draai nu op een HD met vista. Hij start gewoon op totaal geen problemen mee hij is nu apparaatstuurprogamma's aan het installeren. Maar ik weet niet of hij dit lang volhoud. Ik zit met 1 RAM erin de andere ligt eruit.

Ik zit in mijn bureaublad nu. Hij start goed op maar dan valt hij gewoon uit zonder reden, geen blauw scherm of wat dan ook gewoon alsof de stroom uitvalt.

Laatst bewerkt:
helemaal?
zul je toch alle kabels ff moeten controleren

Wow.. hoe doe ik dat hehe..
Wat er gebeurt is dat hij kan opstarten met mijn scherm uit (weet niet of dit uitmaakt maar) en zodra ik mijn scherm aan doe en wat processen laat draaien valt hij uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan